LA CEBA nº 23

Actualment els pares i mares expliquen contes als seus fills petits?

Nosaltres som alumnes de 6è de l’escola Gaudíi ens agrada que ens expliquen històries i volíem saber si els pares i mares que tenen fills petis, d’edat entre 3 i 7 anys els expliquen i llegeixen contes.

Hem passat una enquesta per poder-ho esbrinar ... i els resultats els expliquem a continuació.

- Dels 47pares i mares entrevistats, la majoria , es a dir 42 , diuen que SI expliquen contes, 4 que NOi 1 en blanc.

SI

NO

NS/NC

42

4

1

-La majoria també diuen que els llegeixen llibres de contes, 45 diuen que SI i 2 NO .

SI

NO

NS/NC

45

2

0

- També hi ha altres familiars que dediquen el seu temps als mes petits. Són els avis i alguns germans.

PARE/MARE

GERMANS

AVIS

ALTRES

34

10

18

9

- Els contes preferits són :

Els clàssics com laCaputxeta Vermella, Els Tres Porquets, Blancaneus , L’aneguet lleig, etc.

Altres temes:

. que els personatges siguin animals. Les 3 bessones. de Disney

. de fantasia. d’aventures. inventats

Valoració :

Tal com han estat els resultats, la majoria de pares dediquen més de 15 minuts a estar tranquil·lament amb els seus fills. Nosaltres pensem que potser exageren una mica i que massavegades els nensestan mirant la televisió .

Què hem fet després ?

Hem escrit una carta als pares dels alumnes de P3. P4 i P5 explicant els resultats de l’enquestai també els hem recomanat que llegeixin un article que hem comentatnosaltres a classe. És un articledel diari EL PAIS “La mejor receta,un cuento” de Àlex Rovira i Fernando Trías de Bes.

CEIP GAUDÍ
Alumnes de 6è de Primària