LA CEBA nº 23

QUIN ÉS L'ORIGEN DEL BARRI DE TORRE-ROMEU

El 21 de novembre vam anar a la biblioteca de la Serra a veure una exposició sobre la història del nostre barri.

Vàrem veure un vídeo on sortia gent del barri i explicaven les seves histories de petits, quan van arribar aquí des dels seus pobles d’Andalusia i Extremadura.Venien a Sabadell perquè aquí hi havia molt treball i en els seus pobles no podien treballar i quasi no tenien per menjar.

Hem après que el nom del nostre barri ve del Sr. Romeu, un alcalde de Sabadell que es va fera l’any 1903,una casa amb una torre al mig.

Al principi, molta gent vivia a les coves i, com que s’ensorraven i moria gent , amb els diners que guanyaven, van anar marxant a l’altre costat del riu per construir-se cases.

El diumenge era l’únic dia que no es treballava a les fabriques i els homes van anar fent ells mateixos les cases. Les dones aprofitaven per rentar la roba perquè l’aigua del riu venia neta.

No hi havia ni llum ni aigua i els nens anaven a la font o al riu a buscar aigua. Tampoc hi havia escola.

La gent del barri van fer l’església i la primera escola que era de fusta i que estava on ara hi ha el Centre Cívic.

Construeixen l’església

Ja tenen escola de fusta

Altres coses que hem après:

A l’any 1963 es va construir l’escola Joan Montllor.

La construcció del pont i la carretera que uneix Torre-romeu amb Sabadell es va portar a terme l'any 1963, com a conseqüència de les riuades de l'any 1962.

L'any 1963 s'hi començà a instal·lar l'aigua corrent.

L'autobús urbà no hi va arribar fins l'any 1965, i la xarxa de clavegueram es va construir l'any 1969.

L'asfaltat dels carrers es va fer l'any 1979.

Agafen aigua dels pous

Renten la roba al riu

Porten roba rentada a casa

S'ha fet fosc