LA CEBA nº 23 |
Un dia a la nostra classe de 1r ens va sortir aquesta pregunta: COM HO FARÍEM PER SABER L’HORA QUE ÉS, SI NO TINGUÉSSIM RELLOTGE? I la nostra mestra va anar apuntant la nostra conversa: INVESTIGUEM: També vam decidir que buscaríemdiferents tipus de rellotges per veure si tots funcionen amb bateries o piles. Una mestra va portar a l’escola una llesca d’un tronc d’un arbre i vam comptar les anelles. Ens van dir que cadascuna correspon a un any. Les vam comptar i vam veure que aquell arbre va viure 37 anys. A l’hora del pati vam provar com funciona el rellotge de sol. Vam veure que l’ombra canvia i es posa sobre lesratlles del taulell. Després vam construir un rellotge de paper amb una cartolina i un enquadernador. Aquest rellotge no funciona, però ens ha servit per entrenar-nos i aprendre a llegir les hores. QUÈ HEM APRÈS? Hi ha moltes maneres de saber quina hora és. Pots mirar el cel i fixar-te en el sol. A la nit has de mirar les estrelles però si no les coneixes costa molt. Les persones notem que passen les hores perquè tenim gana o si és més tard tenim son. Als sers vius se’ls nota que passa el temps perquè es fan grans, i creixen com el tronc de l’arbre. Les persones també creixen i es fan més grans. Hem vist que hi ha rellotges que funcionen sense bateries i també que els rellotges d’agulles i els digitals diuen l’hora de forma diferent. Sense rellotgeés molt difícil saber l’hora. Però persort tenim rellotges a tot arreu: a l’escola, a casa, al mòbil, al cotxe, al carrer, a l’ajuntament, al campanar, a la tele, a l’ordinador... CEIP JOANOT ALISANDA |
CRP
del Vallès Occidental I - Sabadell - S. Quirze del Vallès
|
Curs
2006-2007
|