LA CEBA nº 23
 
 

ELS MUSEUS SÓN AVORRITS ?

Al inici de 5è (cicle superior), van explicar als alumnes la llista de sortides que es farien al llarg 5è i part de 6è. Donat que cada trimestre treballem un museu de forma àmplia, els alumnes van manifestar expressions d’avorriment davant aquest tipus de sortides.

Degut això, ens van plantejar la hipòtesi següent:

Els museus son avorrits?

És possible divertir-se en un museu?

Els objectius d’aquest treball són ajudar als alumnes a:

  • Agafar gust pels museus.
  • Entendre i diferenciar diferents tipus de museus.
  • Aprendre a gaudir observant obres d’art i altres tipus de museus i paisatges.

Partint d’aquestes hipòtesisels mestres van fer una enquesta a la classe:
Els alumnes van contestar a la pregunta; Els museus són avorrits? 35 alumnes que SI i 14 que NO.
Desprès els alumnes la van fer a persones adultes, un total de 92 van respondre l’enquesta.
El resultat que va sortir de les preguntes fetes fora de l’escola va ser de 46 persones adultes que SI, es adir, opinen que són avorrits i 46 persones que opinen que NO.
Els nens van veure que molts adults pensen que els museus són llocs interessants, res avorrits i que pots aprendre molt d’ells.
Els museus que hem visitat fins ara a cicle superior han estat:
--Fundació Joan Miró.
--Museu de la Xocolata.
--MNAC (romànic i gòtic).
--Exposicions temporals de la Caixa d’Estalvis de Sabadell:
...El punt de llibre.
...Som aigua.
--Fundació Gala Dalí (Figueres).
--Museu de Història de Sabadell (Prehistòria i Tèxtil).
..................

 

Desprès de preparar i fer les visites ressenyades els alumnes donen respostes molt diferents, una gran majoria opina que no tots els museus són avorrits i inclús alguns alumnes opinen que són divertits i que els agradaria continuar visitant museus a l’ESO.

Alguns de les opinions que han donat sobre la seva opinió actual de visitar un museu o li recomanarien a algú a fer una visita a un museu són:

Maria Aguilera: Jo abans no sabia si un museu era avorrit o divertit perquè no havia anat. Desprès de visitar museus no hem semblen avorrits i recomanaria la Fundació Gala Dalí perquè hi havia coses interessants que no t’esperaves.

Pedro Salazar: Jo ara penso que els museus no són avorrits, ja que t’ho passes molt bé mirant quadres i imaginat coses a través dels dibuixos. Recomanaria el Museu de la Xocolata perquè hi ha figures impressionants fetes amb xocolata.

Maria Suarez: Ara opino que els museus no són avorrits i recomanaria el MNAC i el Museu de la Xocolata. El MNAC perquè m’agrada les històries de l’antiguitat, de l’Edat Mitjana, també les esglésies, rosetons... I allà he après moltes coses i he observat quadres interessants que m’han agradat. I el Museu de la Xocolata perquè t’ensenyen les figures de xocolata i perquè ens deixen fer una figura a cada nen.

Jordi Amezcua: Jo penso que els museus serveixen per aprendre, són interessants i molt educatius ja que es poden aprendre moltes coses. Recomanaria el Museu Gala Dalí i el MNAC perquè he vist moltsretaules molt bonics.
 
 

ELS MUSEUS SON AVORRITS? – Abans d’anar.

ELS MUSEUS SON AVORRITS? – Desprès d’anar.

Conclusions: Desprès de visitar museus diversos (Xocolata, MNAC, Història...) molts alumnes han canviat d’opinió. Tal i com mostra la gràfica, ara la majoria dels alumnes, 42, opinen que els museus NO son avorrits i només 7 alumnes segueixen opinant que SI són avorrits.

Nosaltres us animem a visitar museus i descobrir les meravelles que hi ha.

Alumnes/as de 6è – CEIP Miquel Carreras

 


CRP del Vallès Occidental I - Sabadell - S. Quirze del Vallès
Curs 2006-2007