LA CEBA nº 23

ELS IMMIGRANTS A LA NOSTRA ESCOLA

PROCEDIMENT DEL TREBALL

Ens van dividir en grupspersaber quants alumnes immigrants havia a cada classe, la resta de dades les va facilitar la secretaria del centre. També ens interessava saber el país d’on venien. Una vegada tenien aquestes dades, vam fer una graella per classificar les quantitats i països d’on provenien. Amb aquesta eina vam treure els percentatgesper saberquants de cada cent alumnes de l’escola són immigrants, i per altre banda veure si cada vegada arriben més, com plantejàvem a la nostra hipòtesi. Per treballar amb més facilitat, vam introduir les dades a l’ordinador per fer uns gràfics.

Els resultats són els següents:

Cuadro de texto:

CONCLUSIONS:

La hipòtesi va sorgir arrel de que van arribar quatre alumnes de fora a les nostres classes, i vam pensar que si això passava a tots els cursos del centre, cada any s’incrementava el percentatge d’alumnes immigrants. Però al acabar l’estudi hem vist que estaven equivocats. Nosaltres pensaven que cada curs es matricularien més nens immigrants a l’escola però no ha estat així.
Cada vegada venen més immigrants a Espanya però a la nostra escola es manté el nombre de nouvinguts .

En el curs 2003-04 havien matriculats 45 alumnes immigrants (10,3%) i aquest curs 2006-07 hi ha 48 alumnes (10,8%). Per tant poden dir que es manté, i no s’incrementa. També veiem que cada any arriben al voltant de 12 alumnes immigrants, els quals representen el 3% del total de l’alumnat.

Hi ha quatre llocs d’on arriben més immigrants:
-Amèrica del Sud, sobretot d’Equador, Bolívia i Colòmbia.
-Xina, però en molts casos es tracta de nens adoptats per famílies catalanes.
-Marroc
-Països de l’Europa de l’Est, sobretot de Rússia.

Des del 2003-04 fins al 2006-07 s’han matriculat 51 nens de 17 països diferents.

Alguns d’aquests 51 alumnes ja han passat a l’institut i d’altres han tornat al seu país d’origen.

Hi ha diferents motius pels que venen aquestes persones:
- buscant una millora de la qualitat de vida (feina, habitatge, educació, sanitat, etc. )
- fugint dels conflictes que poden tenir al seu país (guerres, etc).
- una de les raons per la qual arriben a Espanya és per la facilitat de l’idioma.

CEIP PAU CASALS
Alumnes de 5è de Primària