LA CEBA nº 23

PRESENTACIÓ

En les societats del nostre temps el coneixement és la matèria més preuada, i no hi ha dubte que la ciència, amb les seves preguntes i les seves respostes, és el motor del coneixement, el que des de sempre ha fet avançar la civilització.
Tal com diu Miquel Desclot a Era i no era

"Per què crema el foc de les rondalles?
Temps era temps, quan l'home es va trobar per primera vegada damunt la
Terra i es va adonar que aquella terra que trepitjava havia de ser casa
seva per sempre més, la primera cosa que va fer va ser preguntar en veu
baixa, amb tota la bona fe del món:

- On sóc?
Però ningú no li va tornar resposta. La terra dissimulava i callava com
un mort.
Llavors, desenganyat, la segona cosa que va fer va ser demanar en veu alta:
- Dón vinc?
Però tampoc ningú no li va contestar, la terra continuava fent-se la
sorda, com si sentís ploure.
I l'home, aleshores mig amoïnat, encara va preguntar a crits:
- Doncs on he d'anar? Què he de fer?
Però la tercera vegada, la terra es va guardar de dir ben res i es va
tornar a quedar sense resposta.
Vist que amb aquest sistema de preguntar a l'aire no aconseguiria res de
bo, l'home va decidir contestar-se les preguntes ell mateix. I tal dit,
tal fet... "

Seguint aquesta línia d'impulsar i difondre la cultura científica, el Centre de Recursos Pedagògics i el Departament d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell, amb aquesta nova edició de la revista La Ceba, us presentem diverses articles del alumnes dels centres educatius de la ciutat.
En aquests articles, els alumnes inicialment es formulen un problema o una pregunta a la qual han de buscar resposta a través d'un petit treball de recerca. Cal definir el problema, emmarcar-lo teòricament i proposar algunes possibles solucions, establir un mètode de recollida de dades i processar aquesta informació. Són petits treballs de recerca amb la supervisió del professorat en els quals l'alumne ha de fer servir tot un conjunt de coneixements adquirits a través de les diferents matèries.
Desitgem que sigui d'interès per a tots vosaltres i que els nens i les nenes que han participat en l'elaboració de la revista siguin més coneixedors del que comporta un procés de recerca i ajudi a despertar noves vocacions científiques.

Curs 2006-2007