LA CEBA nº 23

Us heu parat a pensar mai la quantitat de coses que podríem fer si no existís la TV?

Aquesta és la pregunta que ens vam  plantejar els nens i nenes de 6è del Ceip Sant Julià. Vam elaborar una enquesta i vam fer uns gràfics per veure els resultats i
poder reflexionar tots junts:
1. Partint de que tots tenim TV a casa, com segur que vosaltres també teniu, totes les reflexions que ara exposarem seran de profit per tots. Preneu nota!

2.Donat el resultat, interpretem que el fet que hi hagin tantes TV a una casa ,deu ser degut a que els membres de la família no comparteixen els gustos televisius i, segurament, hi ha més d´un televisor funcionant alhora!!! si mirem la TV sols... Com
podem comentar les coses que ens sorprenen? Com preguntem els dubtes que puguem tenir? I...amb qui riem i compartim una bona estona si potser el programa ho mereix? No creieu que és una mica trist estar sols en comptes de mirar la TV ben acompanyats i riure tots plegats?

3. Segur que els que tenim TV a l'habitació, ens costa molt tancar-la per fer els deures i anar a dormir. I també ens costarà més a
l 'endemà llevar-nos i estar atents a classe!

4.Ens hem fixat que les hores en què la família podem estar junts i aprofitar a parlar i explicar-nos coses, preferim que ens en les expliqui la TV i ens estimem més mirar els Simpson que parlar i riure amb els pares i germans. TTTTTTTTTSSSSSSSSS!!! TOTS CALLATS I A MIRAR LA TELE!!!!!

5. Heu vist quin munt d´hores passem davant de la capsa aquesta?
No us fa la sensació que entre les hores que dormim, les que estem al cole i les que mirem la tele...passen els dies i no fem res més? Que content estaria el gos de més d´un si el treiéssin a passejar quatre hores diàries! i els amics si anéssim a casa seva a jugar amb ells! quantes altres coses divertides i diferents podríem fer cada dia si no l'engeguéssim per costum .

6.- GAIREBÉ TOTS MENGEM MIRANT LA TELE.

- Jo no vull mongetes, no m´agraden!

- Tss! calla que no sento el que diuen i menja!
- Em passes l´aigua?
- No la pots agafar tu i no parlar? que no em deixes escoltar!
- Em perdones la fruita?
- No! i callaaaaa!
- Eeeh !!que jo he parat taula! ara li toca a ell desparar-la!
- Quan a la nit facin el programa que tu vols mirar no penso callar! Au!
No trobeu que és una llàstima que tot ens faci nosa i ens molesti quan ens parlen? Quan un dina sol, potser la TV li fa companyia i s´entreté, però si tenim la sort de coincidir una estoneta amb els de casa, tots ens coneixeríem una mica més i tindríem més confiança entre nosaltres. Sabeu que passa? que com menys coses ens expliquem, menys coses tenim per explicar-nos i no es veritat que no parlem per manca de temps, sinó per pensar que el que ens explica la TV sempre és més interessant que allò que ens puguin explicar els de casa.
7.Sembla que ningú mira la TV mentre fa els deures. Creiem que no és del tot veritat...

8. Si mirem bé el gràfic veiem que està força repartit, qui menys % ha tingut han sigut els programes del cor que... ben mirat... potser val més dedicar temps a estar bé amb la nostra vida que dedicar tant temps a tafanejar sobre la vida dels altres, no creieu?
Però tampoc els documentals i informatius són els programes que més mirem i potser aquests si que serien interessants de veure perquè alguna cosa aprendríem.

REFLEXIONS:
Mirar la TV no és dolent si la mirem amb coneixement ,que vol dir:
Marcar-nos un horari per mirar la TV i, passada aquella estona, tancar la TV i fer altres coses.
Saber decidir l´ordre en què hem de fer les coses: primer faig els deures i després miro la TV per evitar que em passi de l´estona, se´m faci tard i hagi de fer els deures a corre-cuita i malament!
Saber quin dia de la setmana és per les coses importants i diferents que fem cada dia i no pel programa que fan aquella nit i que només fan aquell dia de la setmana! O no us ha passat que algú pregunta quin dia és i contestem: -"dijous! no veus que avui fan Operación Triunfo?"

PROPOSTES:
Feu un llistat en un paper de les coses que podeu fer si tanqueu la TVi repartiu o assigneu a cada dia de la setmana alguna activitat d´aquelles... quan passi la setmana veureu la de coses diferents que heu arribat a fer i la de temps que feia que no en fèieu tantes! Nosaltres hem fet entre tots un llistat per donar-vos alguna idea:
Baixar al carrer o pujar a casa amb un amic per passar una estona
Apuntar-nos a fer alguna activitat extraescolar: esport, idiomes, música, informàtica, manualitats, teatre... Fer-li els encàrrecs a la mare
Fer d´Arguiñano una nit a la setmana i preparar el sopar, encara que sigui senzillet. Jugar amb els germans o cosins .Una estoneta de videojocs en comptes de mirar aquell dia la TV .
Agafeu un bon llibre que hagueu triat de la biblioteca o tingueu per casa i no li treieu els ulls de sobre! Potser  un ràpid obrir i tancar d´ulls fa que us  perdeu un moment
fascinant de la història!
I això no és tot, penseu-ne unes quantes vosaltres que de ben segur hi ha coses súper divertides per fer que ni tan sols us havíeu parat a pensar!

Alumnes de 6è. Ceip Sant Julià

Curs 2006-2007