MALETA PEDAGÒGICA “SELVA ENDINS AMB ELS XAYAUITES "

Objectius
-- Donar a conèixer entre la població més jove la realitat dels pobles indígenes de l’Amazònia, en concret ho farem a partir dels coneixements que tenim de l’ètnia xayauita que hem pogut conèixer a partir de la col·laboració de la nostra entitat amb projectes de desenvolupament.
-- Explicar on són, com viuen, quines són les seves tradicions i també la seva problemàtica. Trencar amb els estereotips més comuns envers els pobles indígenes i la selva amazònica. Apropar doncs, el coneixement d’altres cultures i formes de viure partint d’una visió positiva i de respecte.
-- Convidar als nens/es i als mestres a participar activament en la reflexió sobre els trets culturals que diferencien els pobles essent capaços de ser flexibles en la seva valoració.
-- Oferir eines i recursos pedagògics als mestres per tal de treballar aquest tema a l’aula.
Descripció de l'activitat
--.--La maleta consta d’unes fitxes pedagògiques, un taller sobre el documental “El món de Darma”, una obra de teatre de titelles i un Espectacle de llegendes de l’Amazònia.
--.--Les fitxes i l’obra de titelles disposen d’una versió per cada cicle d’educació primària.
El Taller de documental està previst per als 3 cicles de l’etapa de primària.
L’Espectacle de llegendes està dirigit a alumnes de cicle mitjà i superior.
Les activitats inclouen diversos temes i centres d’interès que es poden treballar a l’escola sobretot en les àrees de descoberta del medi social i natural. En el tema d’artesania proposem activitats que es poden fer en les hores de plàstica.
Desenvolupament

: 1h cada taller, i disponibilitat de la maleta al llarg de 30 dies al centre.

Nombre d’alumnes per sessió:
Grup aula (25/30 alumnes màxim i de la mateixa edat)

Dates de realització i horaris:
En funció de la disponibilitat del centre i la disponibilitat de les maletes per part de la Lliga dels Drets dels Pobles.

Lloc de realització:
Al mateix centre educatiu.

Cost:
0 Euros. Tant el transport com el cost dels tallers estan finançats per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
Informació i inscripció
Inici al setembre 2010 i durant tot el curs escolar, fins que s’esgotin les places disponibles.

Horaris:

Taller titelles: Matins de 9h a 13h i tardes de 15 a 18 h (del 6 de setembre de 2010 al 22 de juny de 2011)

Llegendes amazòniques: Matins de 9h a 13h (del 6 de setembre de 2010 al 22 de juny de 2011)

Taller documental: Matins de 9h a 13h (del 6 de setembre de 2010 al 22 de juny de 2011)

Maleta. Existeixen 4 exemplars disponibles tot el curs 2010-2011 fins a esgotar places.
Persona de contacte: Elisenda Salomó.
Correu-e: indigenes@dretsdelspobles.org. Tel. 937237102

Organització
Lliga dels Drets dels Pobles.
Més informació al web: www.indigenes.cat
(Apartat recursos educatius)
Curs 2010-2011