| 
           
            |  | CEIP 
              SAMUNTADA | DATA:Sant 
              Jordi |   
            |  | NIVELL: 
              Mestres | ÀREA: |   
            | OBJECTIUS | . Portar a terme iniciatives que afavoreixin la relació entre 
              els mestres de l'escola. · Fomentar la lectura entre els mestres.
 · Gaudir de la lectura proposada pels companys.
 |   
            | CONTINGUTS | Es 
              tracta d'una activitat proposada als mestres, fora de l'àmbit 
              pròpiament curricular. S'inscriuria en l'àrea d'interrelació 
              i convivència entre els membres d'un mateix claustre, com 
              una proposta per a dinamitzar i afavorir les relacions interpersonals. |   
            | MATERIAL | Els 
              llibres que porta cada mestre de casa (màxim tres) per a 
              deixar-los llegir als companys. |   
            | DURADA | L'activitat 
              es proposa per Sant Jordi i dura tot el tercer trimestre del curs. |   
            | PERIODICITAT | Anual, 
              ja que cada any per Sant Jordi es pot tornar a proposar aquesta 
              activitat formalment (és evident que els préstec de 
              llibres entre els mestres, d'una manera més informal, es 
              pot fer i es fa durant tot el curs, però aquesta activitat 
              té l'envergadura que implica tot el claustre i el control 
              del "préstec" és més acurat). |   
            | DESCRIPCIÓ 
              DE L'ACTIVITAT | Es 
              proposa als mestres, com una activitat més de dinamització 
              de la lectura a propòsit de la festa de Sant Jordi, que cadascú 
              porti a l'escola algun llibre llegit a casa, personal, per a deixar-lo 
              en préstec al company que el vulgui llegir. Cadascú 
              pot portar fins a tres llibres per al préstec i intercanvi.Qui 
              proposa l'activitat (en aquest cas, la mestra responsable de la 
              biblioteca) elabora una graella amb els llibres aportats (autor, 
              títol i algun comentari breu sobre el tema, l'estil, etc.) 
              i el nom de l'amo del llibre. En una reunió exclusiva sobre 
              el tema, cadascú va presentant els llibres que ha portat, 
              els ensenya a tothom i en fa una recomanació explicant breument 
              de què va cadascun, per què li ha agradat, per què 
              el porta a l'escola... Després cadascú en tria un 
              i s'apunta el nom a la graella de control, per saber en un moment 
              donat qui té els llibres a casa. Quan el torna, un cop llegit, 
              també ho apunta per tal que el pugui demanar un altre mestre. 
              A final de curs, els llibres han de tornar a casa de qui els ha 
              portat inicialment. |   
            | COMENTARIS | Es 
              tracta d'una activitat molt satisfactòria i fàcil 
              d'organitzar. L'èxit està gairebé assegurat 
              d'entrada, ja que és una proposta molt lliure (on cadascú 
              porta el que vol, s'enduu el que li plau i ho torna quan pot), relacionada 
              amb els gustos i afeccions de cadascú i que permet enfortir 
              les relacions interpersonals d'una manera distesa i agradable, mitjançant 
              el plaer de la lectura compartida. |  |