| 
           
            |  | CEIP 
              JOSEP GRAS - Sant Llorenç Savall | DATA:2n 
              i 3r trimestre |   
            |  | NIVELL: 
              Cicle Inicial | ÀREA: 
              Llengua catalana |  
            |  | PARELLES 
              DE LECTURA |   
            | OBJECTIUS | Fomentar 
              l'ús de la biblioteca d'aula i d'escola.· Gaudir d'una 
              estona de lectura amb parella.· Conèixer un nou model 
              de lectura representat per un company/a d'un altre curs.· 
              Poder estriar de diferents possibilitats de lectura la que més 
              s'escau a la parella.· Recomanar un determinat llibre a un 
              company/a anticipant-se als seus gustos lectors.· Practicar 
              la lectura en veu alta. |   
            | CONTINGUTS | Diversitat 
              de textos escrits.· Interès per a escoltar diferents 
              companys/es que actuen com a lectors.· Aplicació de 
              mecanismes per a ser un model lector.· Millora de l'entonació.· 
              Gust per la lectura.· Respecte pels companys/es |   
            | MATERIAL | Diferents 
              possibilitats de lectura:· Contes: tradicionals, de por, 
              d'aventures...En format llibre o revista.· Textos científics: 
              d'animals.... En format llibre o revista.· Altres tipus de 
              textos: endevinalles, poesies, còmics, embarbussaments, receptes 
              de cuina...· Llibres fets pels alumnes. diaris d'estiu, postals, 
              felicitacions, de contes...· Diaris, revistes, catàlegs 
              de joguines, de disfresses...S'ha de preveure un punt de llibre 
              o carnet amb el registre de les lectures per cada parella. |   
            | DURADA | 2 dies a la setmana, 20 minuts diaris. |   
            | PERIODICITAT | A 
              partir del segon trimestre i fins a final de curs. |   
            | DESCRIPCIÓ 
              DE L'ACTIVITAT | Les 
              tutores realitzen les parelles de lectura amb els cursos de primer 
              i segon de tal manera que l'alumnat de segon tingui un nivell superior 
              al de primer, ( s'ha de tenir en compte la diversitat en el nivell 
              de lectura del Cicle Inicial ).· Previ a l'activitat: Els 
              alumnes de segon fan el buidat de l'activitat, com la recorden del 
              curs passat per tal d'anar a explicar-ho a primer. Es reparteixen 
              per grups per tal d'explicar: COM, ON, DE QUINA MANERA realitzaran 
              l'activitat. També preparen i trien el material del que disposaran. 
              · En iniciar-se l'activitat, les parelles van a buscar la 
              proposta que més els agradi, i es distribueixen lliurement 
              per l'espai assignat ( aules de cicle Inicial, passadís). 
              Realitzen la lectura i omplen en el carnet : el títol, la 
              valoració del mateix i a qui el recomanen. · La funció 
              de les tutores és simplement la de suport a determinats alumnes. |   
            | COMENTARIS | Es 
              una activitat molt gratificant que realment fomenta el gust per 
              la lectura i enceta noves relacions en el cicle. |  |