|  | CEIP 
              SANT JULIÀ | DATA:20, 
              21 i 22 de febrer | 
           
            |  | NIVELL:6è | ÀREA:llengua 
              catalana, tutoria i plàstica | 
           
            | OBJECTIUS | Observar 
              atentament cada escena del llibre.- Fixar-s'hi en els detalls de 
              cada pàgina.- Fer una lectura comprensiva del text.- Fer 
              lectura expressiva.- Fer hipòtesis sobre el que passarà 
              al llarg de conte.- Inventar-se un altre conte partint de la primera 
              imatge.- Escriure un final.- Treballar l'assertivitat.- Desenvolupar 
              la imaginació.- Fer il·lustracions adequades al text 
              escrit.- Treballar en grup.- Respectar les opinions dels altres. 
              - Presentar els treballs sense faltes i amb polidesa.- Usar el diccionari. | 
           
            | CONTINGUTS | Lectura 
              comprensiva d'un text.- Lectura d'imatges.- Lectura expressiva dels 
              seus treballs.- Expressió oral.- Expressió escrita.- 
              Intel·ligència emocional.- Gust per la lectura.- Posada 
              en comú de les idees.- Treball escrit i dibuixos acurats.- 
              Ús del diccionari. | 
           
            | MATERIAL | Ordinador 
              - Canó de projecció- Pantalla- Conte: VENTURA, Antonio, 
              La espera. Federico Delicado (Il.lustr.) Santa Marta de Tormes. 
              López, 2.006 (adaptació)- Paper i estris per escriure, 
              dibuixar i pintar- Diccionaris | 
           
            | DURADA | 3 
              sessions de ¾ d'hora. | 
           
            | PERIODICITAT | Diària | 
           
            | DESCRIPCIÓ 
              DE L'ACTIVITAT | PRIMERA 
              SESSIÓ - Títol del conte. Suggerències i aproximacions 
              al contingut de la història. - Visionat de la primera pàgina 
              del conte:· Observació atenta de tota la pàgina.· 
              Lectura comprensiva en silenci.· Fer hipòtesis orals, 
              entre tots, sobre la història.· Fer un conte, en grups, 
              a partir de la primera pàgina del conte. SEGONA SESSIÓ - Lectura dels contes fets en la primera sessió- 
              Visionat de tot el conte:· Fixar-se en els detalls de cada 
              pàgina.· Lectura comprensiva del text.· Lectura 
              de les imatges:§ Detalls comuns i diferències a cada 
              pàgina.§ Colors.§ Dibuixos.§ Què expressa 
              tot això?. Què ens vol transmetre l'il·lustrador?· 
              Contestar les preguntes:§ Què creus que li passa al 
              nen?§ Per què és al llit?§ Què pensa 
              ?§ Quant temps passa al llarg de la història?§ 
              És un llibre amb una acció ràpida? Per què?§ 
              Com et sentiries tu en aquesta situació? Per què?· 
              Fer en grups, per escrit, el final de la història.
 TERCERA SESSIÓ - Posada en comú dels treballs i dels 
              sentiments induïts per el conte · Lectura dels contes 
              basats en el visionat de la segona sessió.· Comentaris 
              sobre els treballs fets (per què han acabat el conte d'una 
              manera o d'una altra; què han pensat quan l'escrivien...)· 
              Revisió ortogràfica dels treballs. (diccionari)· 
              Avaluació de l'experiència a nivell oral:§ Què 
              us ha semblat llegir un llibre de manera col·lectiva?§ 
              Us ha agradat? Per què?§ Creieu que és positiu 
              fer la lectura d'alguns llibres d'aquesta manera? Per què?§ 
              Quins tipus de llibres penseu que son més adients?§ 
              Veure només la primera pàgina, quina sensació 
              us va provocar??§ Comentaris diversos...
 | 
           
           
            | COMENTARIS |  |