| 
           
            |  | IES FERRAN CASABLANCAS | DATA: |   
            |  | NIVELL: 
              1r. ESO | ÀREA: 
              
Crèdit alternatiu |  
            | NOM DE L' ACTIVITAT | CONCURS DE LECTURA |   
            | OBJECTIUS | 
              Fomentar el gust per la lecturaFomentar el treball en equip |   
            | MATERIAL | 
              Llibres de la bibliotecaRelació de preguntes relacionades amb els llibres que es proposen |   
            | DURADA | Un trimestre |   
            | PERIODICITAT | Una vegada al curs |   
            | DESCRIPCIÓ 
              DE L'ACTIVITAT | 
              El crèdit està adreçat als alumnes de 1r d’ESO que no fan religió. El 1r i 3r trimestre es fa formació d’usuaris de biblioteca i el 2n trimestre es dedica a l’animació de la lectura amb el concurs. Els guanyadors reben els premis el dia de Sant Jordi.Els alumnes participen formant grups de 4 persones, com a màxim (una d’elles és el coordinador/a)El concurs és voluntari però, normalment, s’hi apunten tots els alumnes.L’objectiu és encertar el màxim de preguntes que es fan sobre llibres de lectura que tenim a la prestatgeria “Club de lectura”.De cada llibre es fan 1, 2 o més preguntes relacionades amb la lectura. En total hi ha uns 40 llibres que han de llegir entre els 4 membres del grup durant el segon trimestre. |   
            | COMENTARIS | 
              Aquest és el segon any que fem el concurs i la intenció és continuar-lo.El que he observat fent aquesta activitat, és que els alumnes, al formar grups, s’obliguen a llegir més que si estan sols, sobretot els que només llegeixen per obligació. A més a més com que tenen tantes ganes de guanyar (i no acaben de llegir el llibre sencer, només llegeixen fins al punt que troben la resposta), es miren molts llibres i quan acaba el concurs els tornen a agafar per la curiositat de veure com continua. |  |