| TÍTOL ACTIVITAT: CONTES PER TELÉFON Gianni Rodari *Treball del llibre estructurat en vuit sessions
 | 
          
            | Activitat proposada per CEIP ANDREU CASTELLS 
 | 
          
            | SESSIÓ 1 DESCOBRIM EL LLIBRE  | 
          
            | NIVELL | 6è  | 
          
            | OBJECTIU | 
              Emprar la lectura com a font de plaer, d’ informació i d’ aprenentatge, i com a mitjà de perfeccionament i d’ enriquiment lingüístic i personal.Dotar l’ alumnat de les eines bàsiques per obtenir informacions.Habituar l’ alumnat a emprar la biblioteca amb finalitats recreatives, informatives i d’ educació permanent. | 
          
            | MATERIAL |  Disposar de l’ aula d’ informàtica | 
          
            | DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT | Conversa amb els alumnes sobre el llibre que tots plegats haurem de llegir i descobrir que ens amaga.Parlem de l’ autor, què en sabem, quines altres obres coneixem d’ aquest...
 I per tal de conèixer més detalls ens apropem a l’ aula d’ informàtica per esbrinar qui és en GIANNI RODARI.
 Cada alumne cerca ... és un bon moment per veure quines estratègies fan servir, quins cercadors utilitzen i les dificultats que alguns alumnes poden presentar.
 Es recull la informació sobre la biografia d’ en Rodari i es comenta el que han descobert , on s’ ha trobat més informació , en quina Web, com s’ ha arribat, ..
 Entre tots descobrim aspectes rellevants de la seva vida i obra, es demana que en facin un resum de la informació trobadai aprofitant l’ estada a l’ aula d’ informàtica cada alumne elabora la fitxa tècnica del llibre.
 També es demana que es llegeixin a casa els primers tretze contes.
 | 
          
            | COMENTARIS o SUGGERIMENTS |  Va bé preparar-se la cerca d’ en Rodari per complementar les cerques dels alumnes  | 
          
            | SESSIÓ  2 i 3 CONTES PER A JUGAR  | 
          
            | OBJECTIU | 
              Descobrir la importància d’ altres tipus d’ expressió gràfica, a més de l’ escrita, per comunicar-se .Adornar-se de les possibilitats lúdiques del llenguatge .Donar valor a una presentació correcta de les produccions personals.Treballar en equip  | 
          
            | MATERIAL |  Cartolines, fulls, retoladors, colors..Disponibilitat de l’ aula d’ informàtica.
 | 
          
            | DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT | 
              
                | Es passa a comentar la lectura dels contes , que els ha semblat, s’ esperaven aquests tipus de contes, que els sembla...A continuació es demana que per parelles triïnun conte dels llegits i preparin una activitat tipus joc per la resta de companys.
 Una vegada s’ ha fet la tria , cada parella pensa tenint en compte el tipus de conte quina és l’ activitat que es pot proposar.
 La següent sessió juguem amb les diferents propostes.
 PROPOSTES SORGIDES PELS ALUMNES :
 El caçador que no estava de sort : Jeroglífics amb els noms d’ aus.
 La velleta que comptava els esternuts :Frases fetes il.lustrades , descobrir la frase feta que s’ amaga.
 La passejada d’ un distret : Sopa de lletres amb parts del cos.
 L’ edifici que calia trencar : Reconstrucció del conte ( fragments)
 El castell gelat : Descobrir noms de gustos a partir de la barreja de les lletres del nom original maduixadaxiuma
 El país sense punta : Amb pistes descobrir objectes que punxen
 El país amb el des al davant : Cartonets amb paraules antònimes : cordar-descordar
 L’ Alícia capitomba : Amb les lletres CAPITOMBA crear paraules noves.
 El camí de xocolata : Cerca si els noms de Bari, Morfetta i Barletta són ciutats italianes, amb l’ ajut d’ un atles.
 Els homes mantega : Una nevera que en obrir la porta apareix unencreuatamb noms d’aliments que poden haver en una nevera.
 Brif,bruf,braf :embarbussaments
 Qui vol comprar la ciutat d’ Estocolm? : Fotografies de monuments típics europeus i associar-los a la ciutat on es troben.
 * Es demana per la propera sessió llegir els 25 contes següents.
 |  | 
          
            | SESSIÓ 4/5 DRAMATITZEM CONTES D’ EN RODARI  | 
          
            | OBJECTIU | 
              Emprar la lectura com a font de plaer, d’ informació i d’ aprenentatge, i com a mitjà de perfeccionament i enriquiment lingüístic i personal.Habituar l’ alumnat a emprar la biblioteca amb finalitats recreatives, informatives i d’ educació permanent. Treballar el llenguatge des de la vessant expressiva incorporant el gest , l’ expressió corporal,el ritme, la intensitat de la veu, la mirada... per comunicar-nos.  | 
          
            | MATERIAL | Teléfon .  | 
          
            | DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT | Es comenta la lectura del contes , quins ens han agradat més, quins ens han resultat més divertits...Es distribueixen per grups de quatre i escullen dos-trescontes i es preparen una representació ràpida del conte, poden introduir més diàleg si convé.
 Es demana que es continuï la lectura del llibre amb els 15 contes següents
 | 
          
            | SESSIÓ  6 /7 SESSIONS DE LECTURA / COMPRENSIÓ  | 
          
            | OBJECTIU | 
              Emprar la lectura com a font de plaer, d’ informació i d’ aprenentatge, i com a mitjà de perfeccionament i enriquiment lingüístic i personal. Llegir textosper extreure’ n informació concreta. | 
          
            | MATERIAL | Fulls amb activitats dels diferents contes | 
          
            | DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT | Es comenten els quinze contes llegits, voluntàriament surten a explicar-los, a exposar dubtes, altres finals que han pensat...A continuació es presenten unes activitats per fer a partir ‘ aspectes de lèxic, comprensió ,...
 La sessió 7 té el mateix funcionament , es fa amb els 10 següents.
 | 
          
            | SESSIÓ 8CLOENDA  | 
          
            | OBJECTIU | 
              Emprar la lectura com a font de plaer, d’ informació i d’ aprenentatge, i com a mitjà de perfeccionament i enriquiment lingüístic i personal.Procurar mantenir una entonació, velocitat, pronunciació i un ritme adequats quan es llegeix en veu alta.Fomentar el ser crítics .Saber donar opinions i arumentacions. | 
          
            | MATERIAL | Recull de les valoracions dels alumnes. | 
          
            | DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT |  Es llegeixen en veu alta els darrers contes.Es fa una valoració del llibre, impressions, què esperàven, ....
 |