• PRESENTACIÓ

Amb la convocatòria d'aquesta sisena edició del Premi Montserrat Miró i Marimon, la Fundació Bosch i Cardellach, l'Ajuntament de Sabadell i el Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 1 (Sabadell), volen potenciar els Treballs de Recerca del batxillerat, reconèixer l'esforç fet per l'alumnat i el professorat i projectar-los a la societat més propera. Es valorarà, la relació dels treballs amb les Ciències Socials, les Llengües, les Arts, l'Educació Física, les Ciències Experimentals, el Medi Ambient, la Tecnologia i les Matemàtiques.

• BASES PER A LA PARTICIPACIÓ

1. Hi pot participar l'alumnat de 2n curs de batxillerat que hagi estat seleccionat prèviament pels centres de secundària on està matriculat, de Sabadell i Sant Quirze del Vallès.

2. Els treballs presentats poden ser individuals o col·lectius, redactats en català, i corresponents al curs 2006-2007.

3. Cada centre docent pot presentar un màxim de tres treballs.

4. Els treballs es lliuraran en el format següent:

a) S'han de presentar tres còpies en paper i també una còpia en format informàtic (disquet o CD). Podran anar acompanyats de diferents suports, maquetes, material informàtic, material visual, material audiovisual, … Aquest material juntament amb una còpia en paper es retornarà un cop finalitzada la valoració dels treballs. Les altres dues còpies quedaran en dipòsit de la biblioteca de la Fundació Bosch i Cardellach i també de la biblioteca del Centre de Recursos Pedagògics de Sabadell.

b) Es facilitaran, en format digital compatible, les dades següents: una fotografia dels autors/es i una valoració personal del perquè i dels resultats aconseguits amb el treball. Aquest fitxa tindrà una extensió màxima de 45 línies, cos 11 arial i es publicarà juntament amb el resum dels treballs guanyadors.

5. Cada treball haurà d'anar signat únicament amb un pseudònim. Les dades dels autors i autores, les del professorat i del centre constaran en la fitxa de participació que s'haurà de lliurar, en un sobre tancat, juntament amb el treball.

6. El jurat estarà format per representants de la Fundació Bosch i Cardellach, de l'Ajuntament de Sabadell i de Sant Quirze del Vallès, dels Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament al Vallès Occidental, del món universitari, del professorat dels IES, de la Companyia d'Aigües de Sabadell, d'un familiar de la senyora Montserrat Miró Marimon i d'un membre del CRP que actuarà com a secretari/a.

7. Es concediran tres premis. En la seva concessió es tindrà en compte els criteris següents: Correcció científica en el tractament dels temes (claredat en el plantejament inicial de la hipòtesi o objectius inicials del treball, claredat en l'exposició de les conclusions i correspondència entre el plantejament inicial i les conclusions). Presentació del treball ( estructura, presentació correcta, ús adequat de la llengua). Capacitats desenvolupades per l'alumnat en l'elaboració del treball (capacitat de síntesi, valoració crítica, creativitat, idoneïtat de les fonts d'informació i capacitat d'extreure dades significatives per al desenvolupament del treball).

8. La data límit de lliurament dels treballs serà el divendres 13 d'abril de 2007 a les 2 del migdia. Tots els treballs s'han de lliurar al Centre de Recursos Pedagògics de Sabadell, carrer de Jardí, núm. 4 de Sabadell.

9. Els autors i autores dels treballs guanyadors faran una exposició oral en el desenvolupament de l'acte públic convocat a l'efecte on també, es lliuraran els premis i els diplomes corresponents. Hi assistiran, el jurat, el tutor o tutora del treball i totes les persones interessades.

10. El fet de participar en aquest premi pressuposa l'acceptació d'aquestes bases. Qualsevol circumstància no prevista serà resolta pel Jurat.

• PREMIS

Es farà una publicació amb el resum dels tres treballs guanyadors i una fitxa de cadascun dels treballs presentats i, a més, es contemplen els següents premis:

Premis per a l'alumnat
    Primer premi
    Beca de matrícula d'estudis per 500 € quan és un autor/a individual. En cas de ser més d'un autor/a, l'import a distribuir serà de 1000 €.
    Segon premi
    Beca de matrícula d'estudis per 300 € quan és un autor/a individual. En cas de ser més d'un autor/a, l'import a distribuir serà de 600 €.
    Tercer premi
    Beca de matrícula d'estudis per 200 € quan és un autor/a individual. En cas de ser més d'un autor/a, l'import a distribuir serà de 400 €.

Tots els premis seran dotats econòmicament per la Fundació Bosch i Cardellach.
    Així mateix a l'acte de lliurament de premis es farà menció específica dels treballs finalistes i es lliurarà un obsequi als seus autors.

Premis als Centres
    Els centres docents, als quals pertanyin els alumnes premiats, rebran un premi de la Fundació Grup CASSA (Companyia d'Aigües de Sabadell SA), el qual s'haurà d'aplicar a la compra de material educatiu pel centre.

Curs 2006-2007