Circular Pla de Formació de Zona 2007/08 SSTT Girona
Senyor/a Director/a,

Ja sabeu de la importància que des del Departament d'Educació es dóna als plans de formació de zona com un recurs de formació al servei de la millora dels centres i del professorat d'una zona educativa. Com a instrument de planificació, els PFZ concreten els objectius de millora i de canvi proposats pels centres educatius i pel Departament en el Pla marc de Formació Permanent 2005-2010 en cada àmbit territorial i per a cada any.
Amb la finalitat, doncs, de donar resposta a les necessitats del vostre centre us informem del Pla de Formació 2007-2008 que s'iniciarà properament.
A partir de l'1 de març de 2007, a la pàgina web del CRP: (web CRP) trobareu tota la informació necessària de la formació que s'ofereix per a la vostra zona.


OBJECTIUS GENERALS I PRIORITARIS DE LES ACTUACIONS DEL PFZ
CURS 2007-2008

A) Formar per a l'escola inclusiva.
B) Ajudar a implementar tots els nous currículums derivats de la LOE i estimular la innovació preferentment en les àrees de llengua, matemàtiques, ciències i llengües estrangeres mitjançant la reflexió sobre la pràctica.
C) Impulsar l'ús didàctic de les tecnologies de la informació i la comunicació a l'aula.
D) Contribuir a la formació per a la salut i el benestar del professorat.
E) Formar els caps d'estudi i coordinadors i coordinadores pedagògics dels centres com a gestors dels plans de formació del centre.
F) Impulsar el coneixement i domini de les llengües estrangeres, especialment de l'anglès, per part de tot el professorat.
G) Ajudar el professorat que inicia la docència a desenvolupar les seves tasques.


CRITERIS BÀSICS D'ACTUACIÓ DELS PLANS DE FORMACIÓ DE ZONA 2007-2008

Pel que fa a la tipologia de les demandes, cal distingir:

a) Demanda d'activitats a centre

Es tracta de modalitats de formació lligades a projectes de canvi o millora del centre o de la ZER. Han de comptar amb la participació d'un nombre significatiu del professorat i respondre a una necessitat formativa. Han d'incloure a més objectius concrets i mesurables per facilitar l'avaluació externa.

- Modalitats: assessorament, curs presencial, curs semipresencial i taller.

- Cada centre podrà formular normalment una demanda de formació en centre d'acord amb les necessitats derivades de: el seu propi pla de formació, els resultats de l'avaluació interna, de les proves de competències bàsiques o el pla estratègic, si és el cas.

- Cal canalitzar la formació dels Plans de Millora, Millora i Suport i Plans d'Autonomia de Centre a través del PFZ.

- Per l'optimització de recursos, la durada de les sessions serà d'almenys una hora i mitja. En horari de migdia només es consideraran les demandes dels centres que puguin justificar el compliment d'aquest horari.

- Es valoraran preferentment les propostes de formadors externs al centre.

- Les sol·licituds es tramitaran per via telemàtica durant el període establert a través d'un formulari únic ubicat a la web del CRP de la vostra zona.

- Per tal de concretar la demanda el centre podrà comptar amb el suport i l'assessorament de la Inspecció i dels Serveis Educatius.

- Els serveis educatius recolliran les demandes i posteriorment, la Comissió del PFZ, en coordinació amb la inspecció, les estudiarà i les avalarà en funció de les necessitats i del projecte del centre.

b) Demandes d'activitats per a professorat de diversos centres

- La sol·licitud d'aquestes activitats es farà a través del full de proposta que trobareu també a la pàgina web del CRP de la vostra zona. Aquestes demandes les haureu de trametre, degudament justificades, via correu electrònic, al CRP corresponent.

A les comarques gironines el termini de presentació de sol.licituds s'inicia l'1 de març i acaba el 30 de març.

El procés de recollida de propostes que ara s'inicia serà la base per a la planificació dels PLANS de FORMACIÓ de ZONA 2007-2008. En funció de les demandes que ara es recullin i de l'aplicació dels criteris prioritaris del PFZ es programaran les activitats formatives dels diferents territoris.

Us reitero la importància del paper de la formació en el procés de millora del vostre centre per tal que pugueu, juntament amb el professorat del claustre, fer una demanda conjunta i coherent.


Atentament,

Andreu Otero i Triola
Director dels Serveis Territorials