Títol Nivell Temàtica Àrees relacionades

Centre

Claustre de Professors
IES Santa Coloma de Farners
La possibilitat d’iniciar un agermanament amb un institut llatinoamericà, a Palacagüina (Nicaragua) ens va venir donat en el marc de la celebració del DENIP (Dia Escolar per a la No-Violència i la Pau) al centre.
Un brigadista d’Arbúcies, que havia estat durant l’estiu a Palacagüina, població agermanada amb l’anterior, ens havia facilitat una carta de la directora de l’institut Rodolfo Castillo, d’aquella població on comentava la possibilitat d’iniciar un agermanament entre instituts. Aquesta carta es va treballar en un dels tallers organitzats per a la celebració del DENIP i així va sorgir la comissió per l’agermanament.
Any darrere any s’han fet activitats per finançar els projectes d’ajuda iniciats i consolidar l’agermanament: concerts, sopars solidaris de professors/es, donació del 0’7% del pressupost de l’IES, donació dels diners que sobren del viatge de fi d’etapa, donacions de l’AMPA, intercanvi de correspondència i xerrades de cooperants que han estat una temporada de Nicaragua. Amb aquests i altres actes s’han recollit fons per diferents projectes: construcció d’una sala de professors/es-biblioteca a l’Institut que porta el nom de Sta. Coloma de Farners, construcció d’un camp de beisbol i des de fa uns anys s’estan finançant beques per als estudiants més necessitats.
Tenim la sort de poder establir els llaços de solidaritat de manera directa, a través dels cooperants que cada any es desplacen a Palacagüina i s’enduen llibres, material escolar i cartes per als alumnes d’allà i retornen també amb moltes cartes dirigides als alumnes del nostre institut. Alguns d’aquests cooperants comencen a ser alumnes i ex-alumnes de l’institut i també algun professor/a.
L’agermanament del nostre institut amb el de Palacagüina és doncs una manera de concretar el missatge bàsic del DENIP en el marc d’una educació permanent per a la concòrdia, la no-violència i la pau
. Anar a la web
2002 - 2003