Els ciutadans poden realitzar diverses gestions a l’Ajuntament, unes relacionades amb la gestió municipal i d’altres en que l’Ajuntament actua com a intermediari davant de l’Administració Central de l’Estat, de la Generalitat de Catalunya, i de la Diputació.
A continuació especifiquem on es troben els diferents serveis on qualsevol ciutadà pot realitzar les seves gestions.
LES OFICINES DE L’AJUNTAMENT
Baixos
- Guardia urbana: Accidents i auxilis urgents. Denuncia de robatoris i altres fets que atemptin contra la seguretat ciutadana
- Informació: tot tipus d’informació relacionada amb la Casa de la Villa.
- Registre: Presentació de documents, tots els documents que es presenten a l’Ajuntament es registren, es a dir que se li dona una entrada amb un número i així queda constància de que s’ha lliurat.
1ª planta
- Estadística i quintes: Altes i baixes en el Padró d’habitants
Cens Electoral.
Notificacions de canvi de domicili.
Certificats de residència.
Quintes
- OMIC: Oficina municipal d’informació al consumidor:
Gestió del carnet de manipulador
Atenció i tramitació de les reclamacions dels consumidors
Informació sobre temes de consum i assessoria jurídica
- Oficina municipal d’informació: per demanar qualsevol informació local
Informació 1010
Servei d’informació juvenil
- Sala de Plens: on es fan les reunions del ple de l’Ajuntament i d’altres actes oficials
2ª planta
- Dipositaria: Cobraments d’arbitris i taxes.
Pagaments de factures presentades per proveïdors.
Cobrament de les exaccions municipals juntament amb els tributs de l’Estat.
- Intervenció: Creació i manteniment d’impostos.
Intervenció de pagaments i cobraments.
Comptabilitat general municipal
- Informàtica: servei que atén les instal·lacions informàtiques de l’Ajuntament
- Recaptació: On es fan els pagaments
3ª Planta
Concursos públics
Compres, patrimoni
Compulses de documents
Consulta de butlletins oficials
- Recursos humans: gestió del personal de l’Ajuntament
Ofertes d’ocupació
Contractes
- Alcaldia: despatx de l’alcalde i de la seva secretaria
Premsa i comunicació
Protocol
Relacions institucionals
4ª planta
- Urbanisme i serveis tècnics: arquitectura i enginyeria:
Qualificacions urbanístiques
Projectes d’urbanisme
Manteniment dels serveis públics
Disciplina urbanística
Tramitació i llicència de comerços, obres i activitats classificades
Mercats (abastament i encants)
5ª planta
- Jutjats: jutjat de pau,
- Arxiu Municipal: arxiu de la documentació de l’Ajuntament
6ª planta
- Pla de Besòs SA: gestió i administració dels pisos del barri de la Mina
- Grups municipals: despatxos dels partits polítics amb representació municipal (CiU, AIBYBSA, PP, IC, PSOE, Grup Mixt)
- Centre de Recursos Pedagògics: servei del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que fa assessorament i préstec de materials per al professorat de primària i secundària. Formació permanent del professorat.
- ASSA (Associació pro-disminuïts psíquics Sant Adrià): servei d’orientació i assessorament familiar
7ª planta
- Ensenyament
- Cultura
- Infància i joventut
- Esports
- Sanitat i medi ambient
- Participació ciutadana
- Normalització lingüística: Servei d’assessorament lingüístic (revisió de textos). Cursos de català.
- Oficina per a la prestació social substitutòria: Seguiment dels projectes de prestació social substitutòria. Informació sobre l’objecció de consciència.
8ª planta
- Promoció econòmica i social: despatxos de les assistentes socials i d’altres serveis d’aquesta àrea
- Sala d’actes
.