Objectius
generals
|
Transformar
i redistribuir l'espai de la biblioteca, adeqüant-lo al màxim
per tal que esdevingui un lloc atractiu
i càlid que ofereixi comfort i benestar als seus usuaris
Col·locar i preparar
ds fons bibliogràfic per a la catalogació amb l'e-pèrgam
Reflexionar i plantejar
les tasques dinamitzadores que, com a centre i per departaments,
es podran portar a terme el proper curs
|
Descripció
de l'experiència |
En aquest
primer curs del projecte d'innovació Puntedu /Biblioteca
escolar s'ha fet una una tasca que, tenint com a eix vertebrador
la remodelació de l'espai físic, també ha
intentat endinsar-se, de manera incipient, en el món de
la dinamització. Les actuacions han estat les següents:
Espai físic:
- S'ha recuperat l'espai de la Biblioteca , fent una nova distribució
i adequant-lo única i exclusivament a aquesta
tasca
- S'ha adquirit mobiliari nou per tal de crear tres espais diferenciats
i adients a cadascuna de les tasques a desenvolupar
Àmbit Bibliogràfic:
- Familiarització amb el fons bibliogràfic, mitjançant
l'esporgada, l'ordenació alfabètica
i la col·locació de tots els documents
Dinamització i gestió:
- Creació d'una comissió de biblioteca
- Disseny i impressió de punts de llibres en 5 llengües
- Difusió d'actes culturals del districte
- Participació en l'activitat: Xats de llibres
- Celebració de St. Jordi amb instal.lació de paradetes
i intercanvi de llibres
|
Avaluació |
L'avaluació
ha estat positiva perquè hem aconseguit:
- La recuperació d'un espai emblemàtic que havia
quedat relegat a funcions allunyades del seu autèntic
rol
- El desig i l'interès que ha ressorgit entre tota la comunitat
educativa per utilitzar aquest espai
- La presa de consciència envers una nova forma de realitzar
el treball educatiu, tenint com a referència
les grans possibilitats de recerca i informació que, sens
dubte, oferirà aquesta nova etapa de la biblioteca
|
|