CC Arrels
Fem un conte

Objectius generalsl

Fomentar el gust per la lectura i adquirir els hàbits lectors
•  Aprendre a dialogar respectant el torn de paraula
  Respectar, acceptar les idees dels altres i aprendre a consensuar idees diferents
  Treballar les parts d'una narració senzilla: plantejament, nus i desenllaç
  Reforçar l'estructura correcta de les frases
  Desenvolupar la imaginació i la creativitat?

Durant el curs es llegeixen diversos contes, tradicionals i actuals. Els alumnes poden trobar aquests llibres a la biblioteca de l'aula, a la biblioteca de l'escola i també amb el llibre viatger.

En un moment determinat ve a l'escola una persona amb una sensibilitat especial per explicar històries el (narrador/a o conta-contes). També es programa en iniciar el curs la visita d'un il·lustrador/a.

Per elaborar el nostre conte, primer de tot es tria el protagonista i els personatges que intervindran en la narració, que es voten i consensuen entre tota la classe. Després s'escull quin és el començament més apropiat i es comparteixen les propostes a nivell oral. Un cop feta l'elecció es comença a treballar el plantejament del conte i el seu desenvolupament. Cada dia es treballa una idea, un pensament i es reprèn l'endemà amb noves aportacions, continuant d'aquesta manera la història de forma acumulativa i elaborant el nus i desenllaç del conte.

El procés de construcció del conte s'intenta que esdevingui satisfactori per a tots. Entre tots decideixen el títol del conte i es procedeix a la divisió de tasques: uns alumnes fan dibuixos sobre el contingut del conte i els mestres seleccionen quins aniran a cada pàgina, altres fan la transcripció i escriuen a cada pàgina les frases corresponents, d'altres es dediquen a la paginació i, per últim elaboren la portada i el títol. En finalitzar tots escriuen el seu nom i cognoms com coautors de l'obra.

Després s'imprimeixen tants exemplars com nens i nenes hi ha a la classe i, cadascun s'emporta el seu conte per compartir amb els de casa el record d'un treball realitzat amb la col·laboració de tots.

S'avalua el nivell de participació, el respecte a les diverses opinions, l'acceptació dels diferents punts de vista, l'esforç personal, l'atenció, la creativitat i també la competència lingüística i comunicativa assolida en la realització del treball.