Objectius
generalsl
|
|
Fomentar
el gust per la lectura i adquirir els hàbits lectors
Aprendre a dialogar
respectant el torn de paraula
Respectar, acceptar
les idees dels altres i aprendre a consensuar idees diferents
Treballar les
parts d'una narració senzilla: plantejament, nus i desenllaç
Reforçar
l'estructura correcta de les frases
Desenvolupar
la imaginació i la creativitat?
|
Descripció
de l'experiència |
Durant el
curs es llegeixen diversos contes, tradicionals i actuals. Els
alumnes poden trobar aquests llibres a la biblioteca de l'aula,
a la biblioteca de l'escola i també amb el llibre viatger.
En un moment determinat ve a l'escola una persona amb una sensibilitat
especial per explicar històries el (narrador/a o conta-contes).
També es programa en iniciar el curs la visita d'un il·lustrador/a.
Per elaborar el nostre conte, primer de tot es tria el protagonista
i els personatges que intervindran en la narració, que
es voten i consensuen entre tota la classe. Després s'escull
quin és el començament més apropiat i es
comparteixen les propostes a nivell oral. Un cop feta l'elecció
es comença a treballar el plantejament del conte i el
seu desenvolupament. Cada dia es treballa una idea, un pensament
i es reprèn l'endemà amb noves aportacions, continuant
d'aquesta manera la història de forma acumulativa i elaborant
el nus i desenllaç del conte.
El procés de construcció del conte s'intenta que
esdevingui satisfactori per a tots. Entre tots decideixen el
títol del conte i es procedeix a la divisió de
tasques: uns alumnes fan dibuixos sobre el contingut del conte
i els mestres seleccionen quins aniran a cada pàgina,
altres fan la transcripció i escriuen a cada pàgina
les frases corresponents, d'altres es dediquen a la paginació
i, per últim elaboren la portada i el títol. En
finalitzar tots escriuen el seu nom i cognoms com coautors de
l'obra.
Després s'imprimeixen tants exemplars com nens i nenes
hi ha a la classe i, cadascun s'emporta el seu conte per compartir
amb els de casa el record d'un treball realitzat amb la col·laboració
de tots.
|
Avaluació |
|
S'avalua
el nivell de participació, el respecte a les diverses
opinions, l'acceptació dels diferents punts de vista,
l'esforç personal, l'atenció, la creativitat i
també la competència lingüística i
comunicativa assolida en la realització del treball.
|
|