Objectius
generals
|
|
Afavorir
el desenvolupament de la creativitat
Desenvolupar el
llenguatge (verbal, escrit, plàstic, corporal...)
Establir vincles
afectius· Identificar de manera inconscient els seus sentiments
Potenciar els valors
de socialització i d'integració
|
Descripció
de l'experiència |
Programem
les activitats d'animació de manera sistemàtica,
sense perdre de vista els objectius que volem treballar, però
evitant en la mesura que sigui possible utilitzar la literatura
com un pretext per introduir un concepte determinat, i fugint
d'un excessiu didactisme.
L'hora del conte a la biblioteca de l'escola es fa per cicles
(inicial, mig i superior), una vegada al mes.
Els nens i nenes són convidats en un ambient que els faciliti
l'atenció i els faci sentir com a protagonistes de la història.
La mestra serà l'encarregada d'explicar el conte amb tranquil·litat
en el to de veu i en el ritme, creant un clima relaxat i tenint
molta cura en tot moment de la presentació del conte, això
ajudarà a captar l'atenció del qui escolta.
Després de la narració es suscitarà l'expressió
de tot el que han sentit, mitjançant els diferents llenguatges
(verbal, plàstic, escrit, corporal...). Aquestes eines
ajudaran al nen i nena a identificar de manera inconscient els
seus sentiments.
Un altre dia s'exposarà les diferents produccions a la
biblioteca de l'escola.
Els contes que es narraran seran els següents:
ROSA CARAMEL d' Adela Turin i Nella Bosnia (cicle inicial), RUFUS
I LES PEDRES MÀGIQUES de Marcus Pfister (cicle mig) i LA
COMPOSICIÓN d' Antonio Skármeta (cicle superior).
|
Avaluació |
Partir
dels coneixements que tenen els alumnes sense fer cap introducció
prèvia sobre la temàtica del conte
(avaluació inicial)
Es
valorarà principalment la participació dels alumnes,
la capacitat de suscitar emocions i la capacitat
d'escolta (avaluació formativa)
Assoliment
dels objectius proposats, i en veure els resultats la necessitat
de canviar, ampliar o bé reforçar
algun aspecte de l'activitat (avaluació final)
|
|