CEIP Baró de Viver
Vet aquí una vegada: una proposta per llegir sentint i sentint-nos

Afavorir el desenvolupament de la creativitat
•  Desenvolupar el llenguatge (verbal, escrit, plàstic, corporal...)
  Establir vincles afectius· Identificar de manera inconscient els seus sentiments
  Potenciar els valors de socialització i d'integració

Programem les activitats d'animació de manera sistemàtica, sense perdre de vista els objectius que volem treballar, però evitant en la mesura que sigui possible utilitzar la literatura com un pretext per introduir un concepte determinat, i fugint d'un excessiu didactisme.

L'hora del conte a la biblioteca de l'escola es fa per cicles (inicial, mig i superior), una vegada al mes.

Els nens i nenes són convidats en un ambient que els faciliti l'atenció i els faci sentir com a protagonistes de la història. La mestra serà l'encarregada d'explicar el conte amb tranquil·litat en el to de veu i en el ritme, creant un clima relaxat i tenint molta cura en tot moment de la presentació del conte, això ajudarà a captar l'atenció del qui escolta.
Després de la narració es suscitarà l'expressió de tot el que han sentit, mitjançant els diferents llenguatges (verbal, plàstic, escrit, corporal...). Aquestes eines ajudaran al nen i nena a identificar de manera inconscient els seus sentiments.

Un altre dia s'exposarà les diferents produccions a la biblioteca de l'escola.
Els contes que es narraran seran els següents:

ROSA CARAMEL d' Adela Turin i Nella Bosnia (cicle inicial), RUFUS I LES PEDRES MÀGIQUES de Marcus Pfister (cicle mig) i LA COMPOSICIÓN d' Antonio Skármeta (cicle superior).

Partir dels coneixements que tenen els alumnes sense fer cap introducció prèvia sobre    la temàtica del conte (avaluació inicial)
 Es valorarà principalment la participació dels alumnes, la capacitat de suscitar emocions    i la capacitat d'escolta (avaluació formativa)
 Assoliment dels objectius proposats, i en veure els resultats la necessitat de canviar,    ampliar o bé reforçar algun aspecte de l'activitat (avaluació final)