SES Josep Comas i Solà
De la biblioteca del centre, a la del barri i a la del districte

Crear i fomentar en els alumnes l´hàbit i el gust de llegir, d´aprendre i d´utilitzar les    biblioteques del centre, del barri, del districte o qualsevol altra biblioteca
  Prendre consciència que la biblioteca és un espai cultural, social, d´entreteniment i    d´accés a la informació
  Proclamar la idea que la lectura i l´accés a la informació són indispensables per    aconseguir una ciutadania més responsable, més intel.ligent i més lliure

BiblioTIC és la biblioteca escolar de la SES Josep Comas i Solà des d´aquest curs escolar 2005/06. En aquests moments treballem, fonamentalment, en tasques de dinamització de la lectura amb finalitats formatives, recreatives i culturals.

Una de les activitats de dinamització que hem dut a terme és la visita dels alumnes de secundària a les biblioteques del barri i del districte per conèixer el seu funcionament: horaris, material bibliogràfic, material audiovisual, internet... Per tal de promoure l´hàbit lector i l´assistència a qualsevol biblioteca vàrem sol.licitar els carnets de biblioteca escolar per als nostres alumnes de segon cicle de secundària i també el carnet de biblioteca escolar com a entitat.

Els alumnes empren el seu carnet per anar a la biblioteca del districte, sobretot els divendres i caps de setmana, utilitzen el servei de préstec de llibres, vídeos, CDs... Els alumnes nouvinguts i els que no tenen internet a casa fan cerca d´informació i així poden preparar treballs, ampliar coneixements, preparar el crèdit de síntesi... El nostre institut és un centre petit però molt integrat en el seu entorn i considerem que la biblioteca de centre-barri-districte és un projecte educatiu molt important per a tota la comunitat educativa, molt integrador, socialitzador i dinamitzador de cultura.

També hem dissenyat diferents sortides culturals (museus, l´exposició "Personatge a la vista", obres de teatre...) relacionades amb la lectura, per tal de fomentar la sensibilitat dels alumnes per diferents manifestacions culturals.

Hem aconseguit: que els nostres alumnes de secundària facin la progressió de la biblioteca de centre, a la del barri i a la del districte i que s´adonin que la biblioteca pública és un espai cultural, social, d´entreteniment i d´accés a la informació. La majoria d´alumnes han utilitzat el sistema de prèstec i l´accés a la informació, sobretot els alumnes nouvinguts i els caps de setmana.

Els alumnes valoren aquest espai, donant-li la importància que té i han après que la lectura i la informació els donarà més oportunitats, a més de ser més comprensius, més intel.ligents i més lliures.