|
Objectius
generals
|
|
Crear
i fomentar en els alumnes l´hàbit i el gust de llegir,
d´aprendre i d´utilitzar les biblioteques
del centre, del barri, del districte o qualsevol altra biblioteca
Prendre
consciència que la biblioteca és un espai cultural,
social, d´entreteniment i d´accés
a la informació
Proclamar
la idea que la lectura i l´accés a la informació
són indispensables per aconseguir una
ciutadania més responsable, més intel.ligent i més
lliure
|
Descripció
de l'experiència |
BiblioTIC
és la biblioteca escolar de la SES Josep Comas i Solà
des d´aquest curs escolar 2005/06. En aquests moments treballem,
fonamentalment, en tasques de dinamització de la lectura
amb finalitats formatives, recreatives i culturals.
Una de les activitats de dinamització que hem dut a terme
és la visita dels alumnes de secundària a les biblioteques
del barri i del districte per conèixer el seu funcionament:
horaris, material bibliogràfic, material audiovisual, internet...
Per tal de promoure l´hàbit lector i l´assistència
a qualsevol biblioteca vàrem sol.licitar els carnets de
biblioteca escolar per als nostres alumnes de segon cicle de secundària
i també el carnet de biblioteca escolar com a entitat.
Els alumnes empren el seu carnet per anar a la biblioteca del
districte, sobretot els divendres i caps de setmana, utilitzen
el servei de préstec de llibres, vídeos, CDs...
Els alumnes nouvinguts i els que no tenen internet a casa fan
cerca d´informació i així poden preparar treballs,
ampliar coneixements, preparar el crèdit de síntesi...
El nostre institut és un centre petit però molt
integrat en el seu entorn i considerem que la biblioteca de centre-barri-districte
és un projecte educatiu molt important per a tota la comunitat
educativa, molt integrador, socialitzador i dinamitzador de cultura.
També hem dissenyat diferents sortides culturals (museus,
l´exposició "Personatge a la vista", obres
de teatre...) relacionades amb la lectura, per tal de fomentar
la sensibilitat dels alumnes per diferents manifestacions culturals.
|
Avaluació |
Hem aconseguit:
que els nostres alumnes de secundària facin la progressió
de la biblioteca de centre, a la del barri i a la del districte
i que s´adonin que la biblioteca pública és
un espai cultural, social, d´entreteniment i d´accés
a la informació. La majoria d´alumnes han utilitzat
el sistema de prèstec i l´accés a la informació,
sobretot els alumnes nouvinguts i els caps de setmana.
Els alumnes valoren aquest espai, donant-li la importància
que té i han après que la lectura i la informació
els donarà més oportunitats, a més de ser
més comprensius, més intel.ligents i més
lliures.
|
|