SES Cristòfor Colom
Descobrir la bilbioteca escolar

Objectius generals

Donar a conèixer l'organització de la biblioteca i les seves normes d'ús
  Conèixer els diferents serveis que ens pot oferir
  Saber distingir entre llibres de ficció i llibres de coneixements
  Utilitzar les diferents fonts d'informació
  Facilitar l'accés als diferents tipus d'informació

Descripció de l'experiència

Es fa una visita guiada a la biblioteca del centre amb tots els cursos. S'acaba el recorregut per la biblioteca donant a conèixer les normes d'utilització i amb la confecció de cartells sobre les mateixes.

També es fa una gincama per de descobrir i conèixer els materials que hi ha i saber com utilitzar-los. A través de les diverses proves d'aquest joc es preten desvetllar la curiositat pels llibres i la cerca d'informació.

S'han fet sessions per orientar els diversos passos per fer un treball de classe i de recerca.
S'elaboren fitxes sobre les lectures.

A partir de la proposta Va de llibres es comenta el llibre del mes a fí d'incentivar que llegir és una eina per descobrir noves experiències.

Avaluació

Es fa l'avaluació i el seguiment de les activitats realitzades per dinamitzar i donar a conèixer la biblioteca a través de les fitxes facilitades a les diferents activitats.

També són eines de valoració, els comentaris sobre els llibres treballats.

El coneixement adquirit sobre el material documental i l'ús que en fa l'alumnat.