CEIP Doctor Ferran i Clua
La màgia de la lectura: Llegim junts per tot arreu

Potenciar la lectura com una activitat diària que ens envolta pertot arreu i motivar-hi els    infants
 Normalitzar la pràctica de la lectura com una activitat necessària i qüotidiana
  Ampliar el concepte dels espais en el que es pot realitzar la lectura
  Potenciar la lectura en grups, fets amb diferents criteris, i en situacions diverses
  Compartir la lectura, en veu alta, entre els diferents nivells i cicles

L'experiència s'inicia el maig de 2005 amb motiu de la Setmana Cultural de l'escola, dedicada a l'Any del Llibre en el centenari del Quixot.

Una de les activitats d'aquesta setmana va ser una trobada de lectura conjunta al pati de l'escola.
Tots els alumnes i professors es van distribuir en cercles per nivells des de parvulari a 6è. Cadascú portava el seu propi llibre favorit, que van llegir durant una mitja hora amb una música suau de fons.

El llibre es va acabar de llegir durant la setmana i posteriorment es van fer sessions de presentació, valoració, recomanació i d'intercanvi entre els companys i companyes.

Es van confeccionar llibres col·lectius per nivells, llibres articulats, contes i punts de llibres en els diferents tallers de lectura i escriptura.

Els pares i mares hi van participar llegint i explicant contes als diferents nivells i amb representacions teatrals.

Es van aprofitar les sortides amb desplaçament amb metro, en què els alumnes i professors portaven els seus llibres propis o de la biblioteca, i vam llegir junts en diferents espais: el metro, el parc i el bosc. Va quedar palesa la pràctica habitual de la lectura entre els usuaris dels mitjans de transport.

L'avaluació d'aquesta experiència és força positiva ja que la resposta dels alumnes i dels participants en general va superar les previsions.

Durant l'activitat de lectura conjunta al pati el grau d'atenció, d'interès i de relaxació dels participants ens va impactar; va ser una activitat molt emotiva. Els resultats i la consecució dels objectius proposats són molt positius i profitosos.

Els treballs realitzats van conformar l'exposició col·lectiva i van ser engrescadors i motivadors per als participants.

El fet de llegir al metro i veure molta gent que també ho feia els va fer constatar que bona companyia és sempre un llibre.