CEIP El Sagrer
Contes i poesia: quin tresor!

Gaudir de la narració oral i de la riquesa del llenguatge.
Descobrir la musicalitat de la poesia i la seva interpretació·
Donar a conèixer el fons de poesia i de contes que hi ha a la biblioteca de l'escola·
Descobrir el conte com obra d'art (il·lustració i textura)·
Educar en els valors que transmeten els contes i fer emergir les emocions que sorgeixen.·
Fomentar la relació de diferents membres de la comunitat educativa entre sí (mestres i alumnes de diferents nivells, i entre alumnes de diferents cicles (petits - grans)

Aquesta experiència la duem a terme pels voltants de Sant Jordi.

Els nens i nenes de l'escola s'impregnen de contes, rodolins, poemes,… explicats per diferents membres de la comunitat educativa.

Mestres que expliquen contes a alumnes de diferents nivells, mestres que preparen un recital de poesia per als alumnes, mestres que representen una obra de teatre per a tot el cicle i alumnes grans que expliquen contes i poesies als seus companys més petits.

Aquest curs ha esta molt present la poesia a partir del treball poètic que han fet els alumnes de cinquè. L'espectacle "Bon dia, poesia!" va ser el resultat final de totes les experiències, sensacions viscudes al llarg de tot el procés.

Paral·lelament es van exposar els llibres de contes i poemes i els treballs realitzats pels nens i nenes: dibuixos, escrits i diverses creacions artístiques.

L'organització d'aquest treball es fa a través de les sessions de coordinació dels diferents cicles, on es preparen els recitals, les lectures, les persones, els grups, els moments,... i totes les activitats que se'n desprenen

A nens i a mestres ens ha entusiasmat l'experiència. El proper curs volem mantenir aquesta activitat i ampliar la participació a altres representats de la comunitat educativa (famílies i personal no docent) i fomentar, encara més, la interrelació d'alumnes.

Els assaigs, la representació, la gravació i la visualització per part dels propis artistes de l'espectacle "Bon dia, poesia!" han estat una bona eina avaluativa.