CEIP Eulàlia Bota
Vet aquí una vegada una família i una escola

Apropar les famílies a l'escola amb el treball que es fa a la biblioteca escolar·
Potenciar l'ús de la Biblioteca Escolar com a element integrador del procés educatiu per part de tota la Comunitat
Educativa., fent partícips a la família del Pla de Lectura del Centre·
Promoure el plaer per la lectura a partir d'activitats de dinamització amb implicació de les famílies·
Potenciar el paper dels avis i àvies a la Comunitat Educativa a travès de la narració oral de contes

A l'escola fem activitats per dinamitzar la lectura i compartir-la amb les famílies.

La maleta viatgera: A la nostra biblioteca hi ha maletes plenes de llibres, pel·lícules, música i el diari de la Bruixa Laia. A aquestes maletes els hi encanta visitar la casa dels nens i nenes de l'escola, així que cada setmana visiten una casa diferent. A la tornada, tots podem gaudir de les experiències que han viscut gràcies a les anotacions que les famílies han escrit al diari.

El conte dels avis i de les àvies: Els avis són una part fonamental de la nostra comunitat educativa. A més de l'activitat de l'hort, també ens fan gaudir amb els contes que "explicaven als pares i mares de l'escola quan aquests eren tan petits com nosaltres". Alguns per pròpia voluntat, i d'altres amb una mica d'empenta de les mestres, els avis tenen l'oportunitat de ser el protagonistes de tardes de lectura a la biblioteca de l'escola.

Divendres de conte: Les tardes de divendres són especials per als alumnes de P3. Un grup de pares i mares "voluntaris" ajuden a la Bruixa Laia a llegir contes de la nostra biblioteca o d'altres que tenen a casa.

Valorem molt positivament el lligam que s'ha fet entre les famílies i l'escola.

L'activitat de la maleta viatgera ha estat genial perquè ens ha permès conèixer-nos tots una mica més gràcies a les anotacions que s'han anat fent al diari.

En quant a les activitats dels avis i dels divendres de conte, a vegades ha costat una mica que s'engresquessin a participar per "vergonya" però després de venir i participar, tothom voli repetir l'experiència.