El primer
llibre viatger de l'escola es va crear el curs 1997/98 a l' aula
de P5 a partir d' un intercanvi d' experiències amb mestres
d'altres escoles per tal de motivar el gust per a llegir i escriure.
Es tracta
d'un llibre amb les pàgines en blanc, que els alumnes s'emporten
a casa durant una setmana i n'omplen alguna pàgina. Des
de l'inici del projecte el llibre va anar acompanyat de la mascota
de la classe, per a compartir la relació afectiva amb ella..
Les famílies
aprofiten la visita del llibre i la mascota per escriure alguna
de les activitats que han fet al llarg de la setmana. També
hi poden fer dibuixos, enganxar fotografies, crear rodolins, contes,
endevinalles..
.A P5, com
que els alumnes tot just comencen a dominar la lecto-escriptura
necessiten més l'ajuda dels pares i mares per fer l'escrit.
.
A cicle inicial
són els mateixos nens/es els encarregats de fer l' escrit.
Quan l'alumne torna el llibre a la classe, llegeix i ensenya les
pàgines que ha escrit, es comenten les experiències
viscudes i es fa un petit resum de les activitats
A primer curs,
per tal de treballar l'estructura de la frase, els companys dibuixen
aquesta activitat i elaboren una frase de resum. Els treballs
es guarden i ,a final de curs, cada alumne té un dossier
de record. A P5 i a segon l'activitat es fa a nivell oral.