CEIP M Ignasi Iglésias
El llibre viatger

Crear i fomentar en els primers lectors l' hàbit i el gust d'escriure i llegir com a mitjà de comunicació·
Intercanviar vivències entre els companys/es de classe·
Saber escoltar·
Afavorir la comunicació i les relacions entre famílies i escola·
Gaudir de la companyia de la mascota de la classe durant una setmana

El primer llibre viatger de l'escola es va crear el curs 1997/98 a l' aula de P5 a partir d' un intercanvi d' experiències amb mestres d'altres escoles per tal de motivar el gust per a llegir i escriure.

Es tracta d'un llibre amb les pàgines en blanc, que els alumnes s'emporten a casa durant una setmana i n'omplen alguna pàgina. Des de l'inici del projecte el llibre va anar acompanyat de la mascota de la classe, per a compartir la relació afectiva amb ella..

Les famílies aprofiten la visita del llibre i la mascota per escriure alguna de les activitats que han fet al llarg de la setmana. També hi poden fer dibuixos, enganxar fotografies, crear rodolins, contes, endevinalles..

.A P5, com que els alumnes tot just comencen a dominar la lecto-escriptura necessiten més l'ajuda dels pares i mares per fer l'escrit. .

A cicle inicial són els mateixos nens/es els encarregats de fer l' escrit. Quan l'alumne torna el llibre a la classe, llegeix i ensenya les pàgines que ha escrit, es comenten les experiències viscudes i es fa un petit resum de les activitats

A primer curs, per tal de treballar l'estructura de la frase, els companys dibuixen aquesta activitat i elaboren una frase de resum. Els treballs es guarden i ,a final de curs, cada alumne té un dossier de record. A P5 i a segon l'activitat es fa a nivell oral.

L' experiència al llarg d' aquests nou anys ha estat molt positiva i enriquidora, ja que s'assoleixen els objectius generals proposats.

Els alumnes esperen amb impaciència el torn de tenir a casa el llibre viatger i la mascota, així com de llegir les seves experiències davant del grup classe.

Les famílies responen molt bé afegint comentaris a l'escrit del nen/a, fotografies al treball i guarnint la mascota.

És una activitat engrescadora per a tenir ganes de saber llegir i escriure.