IES Joan Fuster
Llegir, comprendre, crear

Llegir una obra literària, adequada al nivell dels alumnes.·
Aprofundir en la lectura.
Saber plasmar en imatges les idees principals.
Desenvolupar la creativitat i cultivar la sensibilitat estètica.
Valorar la pròpia interpretació de les lectures així com la dels altres

L'activitat llegir, comprendre i crear s'estructura a partir de:

Sel·lecció de les lectures
Els alumnes de tots els cursos de l'ESO trien una lectura amb l'orientació del professorat.

Treball a l'aula
A l'aula, a llarg de les sessions de l'àrea de llengua castellana, es fa el treball de lectura i de comprensió dels llibres triats.

Creació lliure
Després de llegir-los i de comentar-los a classe, cadascú, lliurement, destaca situacions, idees, personatges, sensacions... mitjançant l'expressió escrita i plàstica. Les posibilitats de presentació són variades: maquetes, àlbums, jocs, mòbils...

Exposició
Aquesta experiència l'organitza el departament de llengua castellana al llarg del curs i està relacionada amb la biblioteca del centre, on s'exposen els treballs amb la finalitat de què l'alumnat en pugui gaudir i, al mateix temps, expressar les seves opinions. Alguns anys s'ha fet coincidir l'exposició amb Sant Jordi o amb la Jornada de portes obertes.

Creiem que aquesta experiència suposa una manera diferent, lúdica i creativa d'accedir a la lectura.

Al llarg d'aquests anys ens ha donat molt bon resultat. L'alumnat es mostra més motivat cap a la lectura i cap a l'estudi dels diferents gèneres literaris.

Un altre aspecte a destacar és que els mateixos alumnes avaluen l'experiència a través d' escrits on expressen la seva opinió respecte al resultat del treball dels altres companys.