CC Laia
La maleta viatgera de cicle infantil i primària

Fomentar el gust per la lectura a casa ja que la família ha de ser un agent dinamitzador i exemplificador de la lectura i la cerca d'informació·
Incentivar i potenciar la relació família-escola a través d'un recurs dinamitzador
Aconseguir una continuïtat a casa de les activitats realitzades a la biblioteca·
Aconseguir una continuïtat a casa de les activitats realitzades a la biblioteca.

Aquesta experiència pretén fomentar, bàsicament, la lectura dels nostres alumnes en un àmbit diferent al de l'escola, com és a casa, ja que desitjem que els nens i les nenes iniciïn el "gran viatge" de la lectura des de ben petits, i la maleta viatgera és un bon mitjà per aconseguir-ho.

El funcionament d'aquesta activitat és molt senzill : els alumnes de cada classe (des de P3 a 6è de primària) tenen una maleta viatgera i són responsables d'ella durant tot el curs escolar. Setmanalment i de manera rotativa, un/a alumne/a de cada classe s'emporta la maleta a casa. i no pot explicar a cap company/a el seu contingut. Cada divendres ha de retornar la maleta a la classe perquè se la pugui endur un altre company a casa seva. Quan la maleta ha passat per tots els alumnes d'un grup, és canvia el material per un altre i torna a començar un "nou viatge".

La maleta conté material divers de la biblioteca (llibres de ficció i de consulta, cds, revistes, pel.lícules...) per a gaudir tota la família. També conté una llibreta en blanc que té com objectiu principal recollir les opinions, comentaris i tot "allò" que la famíla vulgui expressar sobre l'estada de la maleta a casa. Pot escriure, dibuixar, enganxar fotografies etc qualsevol membre de la família que hagi participat de l'experiència...

Perquè aquesta activitat resulti del tot exitosa demanem a les famílies : respectar i tenir cura de la maleta i del material, respectar el temps establert per a cada família (de divendres a divendres), engrescar-se petits i grans al món de la lectura i la cerca d'informació, continuar i compartir la tasca iniciada a la biblioteca de l'escola i omplir la llibreta d'impression i anotacions.???

L'avaluació d'aquesta experiència és del tot positiva, i amb moltes ganes de tornar-la a repetir el curs vinent , ja que els objectius inicials propostos s'han complert amb escreix. Des del principi, tots els alumnes de cicle infantil i primària van mostrar una gran expectació i il.lusió de fer-se càrrec i responsables de la seva "maleta viatgera". A través dels comentaris orals de nens i pares durant tot el curs, ens hem adonat que ha resultat ser una activitat idònea per fomentar la lectura i la cerca d'informació a casa i, a la vegada, potenciar una sèrie de valors com : el respecte, l'ordre, la responsabilitat, l'afecte, el companyerisme. La llibreta en blanc també ha resultat ser un bon indicador de què la maleta viatgera funcionava, les famílies han transmet el seu entusiasme i el seu agrat a través de dibuixos, fotografies, poemes, redaccions, aconseguint ,d'aquesta manera, potenciar la relació família-escola a vegades una mica oblidada. ?