Aquesta activitat
es divideix en dues parts:
1ª part
"Mirar i descobrir"
L'objectiu
és que en finalitzar aquesta sessió l'alumnat
tingui ganes de llegir.Un animador lectural presenta una maleta
amb una selecció de llibres. Durant la sessió
es comenten, es fan petits jocs, s'aprèn a investigar
i a buscar informació... Aquest material es queda a l'aula
un temps perquè els alumnes el puguin llegir. Més
tard s'emporten els llibres a casa perquè comparteixin
la lectura amb els pares, germans... Els retornen a l'escola
quan l'han acabat i n'agafen un altre. Això ho fan durant
un mes i mig aproximadament. En aquest període hi ha
una graella d'opinió a l'aula on els nens apunten de
manera simple i clara la seva valoració dels llibres
que han llegit. Això serveix de guia a la resta de companys
a l'hora d'escollir.
2ª part
"Parlem de llibres"
Es dedica
una sessió d'una hora per grup classe. En aquesta sessió
es recull la maleta i es fa la crítica dels llibres a
partir de compartir les bones estones viscudes, d'interpretar
les lectures... es a dir de parlar de llibres, d'opinar, de
recomanar... La sessió es desenvolupa com un col·loqui
dinamitzat per les preguntes o propostes que fa la persona animadora.