CEIP Mestre E. Gibert
Dinamització de la lectura: La maleta viatgera

Sociabilitzar el lector.
Compartir els llibres i la lectura d'una manera lúdica per tal que la literatura sigui viscuda com una experiència agradable que forma part de la quotidianitat i l'oci dels alumnes
Engrescar a llegir· Reflexionar sobre les lectures. Desenvolupar una opinió pròpia i aprendre a expressar-la

Aquesta activitat es divideix en dues parts:

1ª part "Mirar i descobrir"

L'objectiu és que en finalitzar aquesta sessió l'alumnat tingui ganes de llegir.Un animador lectural presenta una maleta amb una selecció de llibres. Durant la sessió es comenten, es fan petits jocs, s'aprèn a investigar i a buscar informació... Aquest material es queda a l'aula un temps perquè els alumnes el puguin llegir. Més tard s'emporten els llibres a casa perquè comparteixin la lectura amb els pares, germans... Els retornen a l'escola quan l'han acabat i n'agafen un altre. Això ho fan durant un mes i mig aproximadament. En aquest període hi ha una graella d'opinió a l'aula on els nens apunten de manera simple i clara la seva valoració dels llibres que han llegit. Això serveix de guia a la resta de companys a l'hora d'escollir.

2ª part "Parlem de llibres"

Es dedica una sessió d'una hora per grup classe. En aquesta sessió es recull la maleta i es fa la crítica dels llibres a partir de compartir les bones estones viscudes, d'interpretar les lectures... es a dir de parlar de llibres, d'opinar, de recomanar... La sessió es desenvolupa com un col·loqui dinamitzat per les preguntes o propostes que fa la persona animadora.

Aquesta experiència fa dos cursos que la realitzem. Cada any es fa una valoració per cicles de tota l'ctivitat, a partir dels indicadors d'avaluació, per tal de millorar la proposta pel curs vinent.Indicadors:

Grau de coordinació amb el responsable, adequació del material i del període de préstec·
Implicació dels alumnes en l'activitat i el paper motivador de l'animador de la lectura·
Interès desvetllat envers la lectura. Grau de participació

El grau de satisfacció és alt, ja que s'ha constatat que l'alumnat està més motivat envers la lectura i que participa més activament en l'activitat, aportant la seva reflexió i valoració dels llibres llegits.