CEIP Pompeu Fabra
Expliquem un mateix conte a tota l'escola

Compartir amb tot el centre la lectura d'un mateix conte i donar a conèixer un autor o autora amb una certa rellevància dins de la nostra cultura
Relacionar l'obra literària escollida amb algunes de les festes (la castanyada, el carnaval, etc.), celebracions (nadal, setmana santa, etc.) o activitats d'escola que fem durant el curs (setmana de ..., jocs florals, etc.)
Treballar les emocions al voltant de la història que planteja l'obra literària
Compartir el treball amb les famílies, buscant els canals de participació que es creuen més adients en funció de l'obra triada i les activitats fetes pels i per les alumnes

El curs 2003/04 es va inaugurar el nou edifici de l'escola i també la nova biblioteca. Des d'aquell any es fa una experiència conjunta d'animació a la lectura: "Expliquem un mateix conte a tota l'escola"

Els dos primers cursos la comissió de biblioteca va triar un conte relacionat amb la celebració del Nadal. Els llibres triats van ser: El expreso polar, escrit i dibuixat per Chris Van Allsburg i editat per Ekaré i El meu pingüí Oswald, d'Elizabeth Cody Kimmel, il·lustrat per H.B. Lewis i publicat per Kokinos. Aquest curs hem triat Peter Pan de James Matthew Barrie perquè l'any 2006 es celebra el centenari de la seva publicació.

Cada una de les classes va a la biblioteca i els mestres responsables expliquen el conte i proposen una sèrie d'activitats a fer. Han escoltat el conte de Peter Pan, posant especial atenció en les diferents il·lustracions de cada una de les versions de la història que hem aconseguit.

L'experiència s'ha realitzat durant el tercer trimestre amb aquestes activitats realitzades:

- Escolta activa de la narració, explicada utilitzant elements de suport: disfresses, personatges, làmines al voltant de les diferents versions de la història que coneixem

- Breu informació sobre l'autor, la seva obra i l'època en que va ser escrita

- Decoració d'il·lustracions i objectes: l'escenari dels jocs florals amb els personatges principals de la història i la biblioteca com a "El país del Mai Més"

- Anàlisi comparativa de diferents il·lustracions d'una mateixa escena. Elaboració de les nostres il·lustracions, utilitzant la tècnica del collage. Educació infantil crea els personatges i la primària els decorats. Els personatges es poden ubicar en diferents decorats

- Recull i exposició de materials aportats des de casa. Les famílies han participat escollint un personatge de la història i explicant per escrit la raó per la qual l'han triatAvaluacióConstatem que és una activitat molt valorada per l'alumnat del centre perquè ajuda a cohesionar l'escola i per

Constatem que és una activitat molt valorada per l'alumnat del centre perquè ajuda a cohesionar l'escola i per met la participació dels diferents estaments que la formen. Permet crear una cultura de centre al voltant de la literatura.

La programació, a finals del tercer trimestre, no ha estat massa encertada perquè les diverses activitats programades han cavalcat amb altres activitats específiques, com ara les colònies.