CEIP Ramón Berenguer III
El gran llibre del "Quijote"

Celebrar l'aniversari del Quixot a l'escola·
Donar a conèixer el món del Quixot als alumnes i a les famílies·
Participar en una activitat interdisciplinària tota l'escola·
Potenciar el gust per la lectura

Vam fer aquest llibre gegant per als Jocs Florals del curs 2004/05. Tota l'escola s'hi va implicar, però va ser el professorat de la comissió de festes, amb reunions periòdiques i amb representants de tots els cicles, qui s'encarregà de pensar en els temes que es podrien treballar des de les classes i en la manera de confeccionar-ho.

Prèviament cada curs va fer un treball d'introducció al Quixot, del llibre i del seu autor, amb explicacions i lectures de fragments del llibre.

Des de l'àrea del medi social es va treballar el coneixement de l'entorn social del Quixot (en els cicles mitjà i superior fent recerca de textos i fotografies). Des de la de llengües es van redactar els treballs de prosa i poesia, i des de l'educació plàstica, es realitzaren els dibuixos majoritàriament elaborats a partir de la pròpia imaginació de l'alumne.

Cada classe va confeccionar dues pàgines del llibre amb els continguts següents:

• P3: El pa i el formatge
  • P4: Els cavalls. Rossinant
  • P5: Els molins de vent1r: El Quixot
  • 2n: Sanxo Panza
  • 3r: Dulcinea
  • 4rt: Un poble de La Mancha
  • 5è: Els cavallers medievals
  • 6è: El Quixot a Barcelona

Durant la setmana del 25 al 28 d'abril tota la comunitat educativa va tenir l'oportunitat de fullejar-lo i gaudir-lo conjuntament amb l'exposició de poemes, contes i dibuixos dels Jocs Florals.

La confecció del llibre va ser laboriosa tant pel que fa a la forma com als continguts, però molt interessant de realitzar.

Els alumnes van participar activament i van treballar adequadament tots els aspectes proposats en aquesta activitat.

El grau de satisfacció del professorat és molt alt ja que hem donat a conèixer la riquesa d'aquesta gran obra literària. L'exposició la visitaren la majoria de les nostres famílies. Per tant, considerem assolits totalment els objectius que l'equip docent s' havia proposat.