És
un projecte on s'implica i participa tot el centre, per transcriure,
dibuixar i gaudir dels treballs creats per l'alumnat d'educació
infantil i primària amb l'orientació del professorat.
Una comissió
formada per un grup de professors/es coordina l'estructura general
de la publicació, la redacció dels articles i el
disseny dels dibuixos, i selecciona el material més adient.
Aquest grup de redacció, conjuntament amb el coordinador
de l'aula TIC, també dissenya, maqueta i decideix el format
de cada revista. Les reunions no tenen una periodicitat regular:
són més freqüents quan més s'apropa
la publicació.
El temes es
trien a partir de l'actualitat, però també en relació
amb els grans temes transversals que ens serveixen per donar suport
i divulgació a aspectes com ara els valors i la sostenibilitat.La
revista es configura al voltant de diverses seccions fixes:·
- Portada:
implica el disseny gràfic·
- Secció
literària: dedicada a les produccions literàries
dels alumnes·
- Tema central:
inclou col·laboracions i treballs diversos sobre el tema
central de la revista. Aquest curs s'ha centrat en els treballs
fets sobre projectes·
- Noticiari:
divulga i fa esment de les activitats del centre, des de l'òptica
dels diferents cicles educatius
Aquesta estructura
fixa es completa amb altres seccions com ara passatemps, darreres
notícies, contraportada...
Els temes
centrals de les darreres revistes han estat: " Cuidem el
món ", "2002 Any Gaudí", "La
pau", "Fem créixer els contes!", "L'alimentació",...
Un cop publicada
i distribuïda es fa un treball a l'aula. L'alumnat, juntament
amb el professor/a, llegeix, comenta, valora i il·lustra
la revista.