CEIP Ramón y Cajal
La revista

Objectius generals

Fomentar l'hàbit de la lectura·
Remarcar la importància de la comunicació visual i escrita
Fomentar el treball en equip
Millorar les habilitats pròpies de l'àrea de llengua
Conèixer i valorar els treballs dels diferents cursos i cicles· Difondre els treballs fets durant el curs entre pares i alumnes.

Descripció de l'experiència

És un projecte on s'implica i participa tot el centre, per transcriure, dibuixar i gaudir dels treballs creats per l'alumnat d'educació infantil i primària amb l'orientació del professorat.

Una comissió formada per un grup de professors/es coordina l'estructura general de la publicació, la redacció dels articles i el disseny dels dibuixos, i selecciona el material més adient. Aquest grup de redacció, conjuntament amb el coordinador de l'aula TIC, també dissenya, maqueta i decideix el format de cada revista. Les reunions no tenen una periodicitat regular: són més freqüents quan més s'apropa la publicació.

El temes es trien a partir de l'actualitat, però també en relació amb els grans temes transversals que ens serveixen per donar suport i divulgació a aspectes com ara els valors i la sostenibilitat.La revista es configura al voltant de diverses seccions fixes:·

  • Portada: implica el disseny gràfic·
  • Secció literària: dedicada a les produccions literàries dels alumnes·
  • Tema central: inclou col·laboracions i treballs diversos sobre el tema central de la revista. Aquest curs s'ha centrat en els treballs fets sobre projectes·
  • Noticiari: divulga i fa esment de les activitats del centre, des de l'òptica dels diferents cicles educatius

Aquesta estructura fixa es completa amb altres seccions com ara passatemps, darreres notícies, contraportada...

Els temes centrals de les darreres revistes han estat: " Cuidem el món ", "2002 Any Gaudí", "La pau", "Fem créixer els contes!", "L'alimentació",...

Un cop publicada i distribuïda es fa un treball a l'aula. L'alumnat, juntament amb el professor/a, llegeix, comenta, valora i il·lustra la revista.

Avaluació

Molt positiva. L'alumnat es motiva molt quan veu els seus treballs publicats.

És una eina de millora per als aprenentatges de lectoescriptura, els estimula la creativitat i contribueix a augmentar al seu gust per la lectura.És una satisfacció per al professorat, perquè ens ha servit per avançar en el coneixement i l'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació; per augmentar les estratègies de col·laboració i per millorar els criteris de selecció de material.

La comunitat educativa està molt satisfeta, ja que els objectius proposats s'assoleixen plenament. El fet que s'hagi consolidat l'edició de la revista n'és una bona prova.