La proposta:
"De la família a l'escola: compartim els contes"
consisteix en unes sessions de joc en les quals hi participen
conjuntament pares, mestres i alumnes d'un mateix grup amb l'objectiu
de compartir aspectes afectius i emotius dels infants mitjançant,
en aquest cas, l'explicació de contes, l'aprenentatge de
la lectura,... És un nou espai de comunicació família-escola,
pares/mares i fills/es.
A la reunió
de pares d'inici de curs es presenta l'activitat i s'ensenya el
material audiovisual de l'experiència per tal que els pares
i mares s'animin a participar en la proposta.
Els mestres
i l'assessora de l'activitat preparen el taller (plantejament,
temporalització, material,...). La sessió té
lloc a la biblioteca del centre, on es troben pares i mares amb
els seus fills/es, la tutora, la resta de responsables de l'activitat
i l'assessora.
La sessió
s'inicia amb l'explicació del conte: "En Tomàs
aprèn a llegir". És un conte que ressalta l'aspecte
del compartir, la importància de les relacions afectives,
la necessitat d'aprendre a llegir i escriure,... A continuació
amb l'ajuda d'uns titelles es crea un conte col·lectiu
i desprès es gaudeix d'una estona perquè cada família
pugui mirar o llegir contes lliurement amb el/la seu/va fill/a.
Després
els alumnes amb la mestra de reforç van a la classe i fan
un mural que il·lustri la història que han creat;
mentrestant, els pares i mares, amb la guia de l'assessora inicien
un diàleg on es parla de les inquietuds educatives que
tenen les famílies, de les relacions comunicatives,....i
es crea un bon clima de complicitat. Finalment , els alumnes retornen
a la biblioteca amb el mural que han fet per compartir-lo amb
la seva família.