CC Sagrada Familia
Taller de biblioteconomia i documentació

Conèixer la biblioteca com a recurs informatiu·
Conèixer les fonts d'informació i els suports documentals·
Utilitzar el catàleg de la biblioteca com a eina de cerca·
Moure's per internet com a recurs informatiu·
Saber valorar la informació trobada

Aquesta activitat s'ha portat a terme amb alumnes de 2n, 3r i 4t d'ESO.

Cada grup classe s'ha dividit en tres subgrups, amb uns 10 alumnes per grup, per poder fer una atenció més individualitzada. S'han fet tres sessions del taller durant el curs.

Hem tingut, com a pauta, els materials i explicacions publicats al web: http://bibliotecaescolar.info. A partir d'aquí, s'han fet exercicis dirigits a fer pràctiques en la manipulació de catàlegs

.La primera sessió va ser més teòrica perquè estava dedicada a fer entendre el perquè es feia el taller: com havia canviat i estava en procés de canvi la societat i tot el que això comportava i comportaria quan arribessin a l'edat adulta i en el treball. o professió.

Després d'aquesta conscienciació, s'explicava la terminologia que s'usa en una biblioteca i en els documents en concret: saber diferenciar un índex d'un sumari, què és un ISBN, l' ISSN, què és un camp de cerca, etc.

També s'ha procurat consensuar unes normes per a la mediateca, amb la finalitat que s'adonin que hi ha un material a respectar i que la biblioteca és una aula on es va a treballar i, per tant, el silenci és imprescindible. De fet es pretén començar per les qüestions més elementals sense donar res per sabut.

Partint dels objectius s'ha de dir que:

• La biblioteca es coneix com a recurs informatiu
  • S'ha fet una introducció a les fonts d'informació i als suports documentals
  • S'ha utilitzat el catàleg com a eina de cerca encara que no es domina
  • Es comença a saber què trobem i què és Internet però no com es valora la informació perquè només ha estat un taller d'iniciació