Aquesta activitat
s'ha portat a terme amb alumnes de 2n, 3r i 4t d'ESO.
Cada grup
classe s'ha dividit en tres subgrups, amb uns 10 alumnes per grup,
per poder fer una atenció més individualitzada.
S'han fet tres sessions del taller durant el curs.
Hem tingut,
com a pauta, els materials i explicacions publicats al web: http://bibliotecaescolar.info.
A partir d'aquí, s'han fet exercicis dirigits a fer pràctiques
en la manipulació de catàlegs
.La primera
sessió va ser més teòrica perquè estava
dedicada a fer entendre el perquè es feia el taller: com
havia canviat i estava en procés de canvi la societat i
tot el que això comportava i comportaria quan arribessin
a l'edat adulta i en el treball. o professió.
Després
d'aquesta conscienciació, s'explicava la terminologia que
s'usa en una biblioteca i en els documents en concret: saber diferenciar
un índex d'un sumari, què és un ISBN, l'
ISSN, què és un camp de cerca, etc.
També
s'ha procurat consensuar unes normes per a la mediateca, amb la
finalitat que s'adonin que hi ha un material a respectar i que
la biblioteca és una aula on es va a treballar i, per tant,
el silenci és imprescindible. De fet es pretén començar
per les qüestions més elementals sense donar res per
sabut.