Objectius
generals
|
Animar a la lectura, tot coneixent els diferents gèneres
(poesia, narració, còmic...)
Valorar
críticament el que es llegeix
Conèixer
les parts i elements d'un llibre. Fomentar la cura i el respecte
pels llibres
Conèixer
diverses cultures i les seves manifestacions culturals, a través
dels contes...
|
Descripció
de l'experiència
|
Educació
Infantil
Totes les
aules de parvulari disposen d'un racó de biblioteca:
"el racó dels contes", hi ha un horari fixat
per l'explicació de contes, que són escenificats
dins de l'aula. També es treballen contes segons el centre
d'interès, i amb suports visuals, gestuals o materials,
per tal d'afavorir la seva curiositat. Es fan murals sobre els
contes.
Cicle inicial
Els alumnes
de cicle inicial disposen d'un racó de contes a la biblioteca
d'aula. Hi ha una hora del conte. Setmanalment s'emporten contes
a casa, contes que després expliquen oralment als seus
companys i valoren críticament. També es treballen
les fórmules màgiques amb que comencen i acaben
els contes
Cicle mitjà
Al cicle
mitjà funciona el servei de préstec, de forma
més autònoma. Escullen els llibres i després
fan una fitxa bibliogràfica (per saber les diferents
parts del llibre), i manifesten de diferents maneres la seva
opinió personal. Alguns d'aquests contes, en forma d'auca,
són memoritzats per representar-los davant els seus companys.
Es treballen contes de diferents parts del món.
Cicle superior
En el cicle
superior el préstec es fa quinzenalment. Es llegeixen
contes adients a la seva edat, que són puntuats, per
valorar els que més els agraden, i poder fer un llistat
dels més llegits. Altres activitats són: explicar
contes als seus companys, escriure un conte i il·lustrar-lo,
fent servir les TIC, escriure auques, construir un mòbil
dels contes llegits, escenificar un conte per a tot el centre,
etc..
|
Avaluació
|
Malgrat que
no tots els alumnes aconsegueixen el mateix nivell lector, la
televisió i els jocs electrònics són forts
competidors a l'hora d'adquirir un bon hàbit lector fora
de l'escola. En general aprenen a valorar el que llegeixen, segons
els seus gustos i interessos.
Quan acaben
la primària coneixen les diferents parts d'un llibre, són
capaços de fer la seva fitxa bibliogràfica i opinar
sobre el que han llegit.
Descobreixen
que els contes de les diferents cultures tenen elements comuns
i elements diferenciats.
Tots els anys
aquestes activitats són revisades, segons l'organització
del curs. Enguany la nostra activitat s'ha centrat en organitzar
la biblioteca de centre per coordinar-ho tot.
|
|