CEIP Sant Pere Nolasc
De la biblioteca d'aula a la biblioteca de centre: el conte

Animar a la lectura, tot coneixent els diferents gèneres (poesia, narració, còmic...)
Valorar críticament el que es llegeix
Conèixer les parts i elements d'un llibre. Fomentar la cura i el respecte pels llibres
Conèixer diverses cultures i les seves manifestacions culturals, a través dels contes...

Educació Infantil

Totes les aules de parvulari disposen d'un racó de biblioteca: "el racó dels contes", hi ha un horari fixat per l'explicació de contes, que són escenificats dins de l'aula. També es treballen contes segons el centre d'interès, i amb suports visuals, gestuals o materials, per tal d'afavorir la seva curiositat. Es fan murals sobre els contes.

Cicle inicial

Els alumnes de cicle inicial disposen d'un racó de contes a la biblioteca d'aula. Hi ha una hora del conte. Setmanalment s'emporten contes a casa, contes que després expliquen oralment als seus companys i valoren críticament. També es treballen les fórmules màgiques amb que comencen i acaben els contes

Cicle mitjà

Al cicle mitjà funciona el servei de préstec, de forma més autònoma. Escullen els llibres i després fan una fitxa bibliogràfica (per saber les diferents parts del llibre), i manifesten de diferents maneres la seva opinió personal. Alguns d'aquests contes, en forma d'auca, són memoritzats per representar-los davant els seus companys. Es treballen contes de diferents parts del món.

Cicle superior

En el cicle superior el préstec es fa quinzenalment. Es llegeixen contes adients a la seva edat, que són puntuats, per valorar els que més els agraden, i poder fer un llistat dels més llegits. Altres activitats són: explicar contes als seus companys, escriure un conte i il·lustrar-lo, fent servir les TIC, escriure auques, construir un mòbil dels contes llegits, escenificar un conte per a tot el centre, etc..

Malgrat que no tots els alumnes aconsegueixen el mateix nivell lector, la televisió i els jocs electrònics són forts competidors a l'hora d'adquirir un bon hàbit lector fora de l'escola. En general aprenen a valorar el que llegeixen, segons els seus gustos i interessos.

Quan acaben la primària coneixen les diferents parts d'un llibre, són capaços de fer la seva fitxa bibliogràfica i opinar sobre el que han llegit.

Descobreixen que els contes de les diferents cultures tenen elements comuns i elements diferenciats.

Tots els anys aquestes activitats són revisades, segons l'organització del curs. Enguany la nostra activitat s'ha centrat en organitzar la biblioteca de centre per coordinar-ho tot.