Objectius
generals
|
Fomentar el gust per la lectura
Facilitar
l'accessibilitat als llibres
Millorar
la comprensió lectora
Crear
un espai on coincideixin famílies i alumnes
|
Descripció
de l'experiència
|
Donat que
la biblioteca de l'escola és més aviat de reduïdes
dimensions hem habilitat altres espais de lectura per tal que
els nens trobin sempre un llibre al seu abast i la biblioteca
present
L'espai
A l'entrada
de l'edifici de l'escola s'ha decorat un espai de lectura fix
on hi pot accedir tot l'alumnat; on s'hi han posat unes prestatgeries
amb llibres, taules i cadires. Tant les prestatgeries com les
parets estan pintades d'un color diferenciat de la resta del
vestíbul. En el buit de l'escala s'ha muntat una xarxa
d'on pengen les lletres que indiquen el racó. Les lletres
han estat fetes pels alumnes a l'aula de plàstica.
Material
El "racó"
conté una selecció de llibres il·lustrats
adequats a les diferents edats de l'alumnat que es renoven periòdicament.
També hi ha una exposició del llibre de l'artista,
que consisteix en uns llibres elaborats pels alumnes, fets amb
llenguatge plàstic, amb diferents materials, i que tracten
diversos temes; també poden ser consultats i manipulats.
A tall d'exemple, fins el moment, s'han exposat: llibres sensorials,
dossiers sobre el firmament, llibres sobre la llegenda de Sant
Jordi, etc.
Utilització
Els nens
i nenes poden estar-s'hi a les estones d'esbarjo, a la sortida
amb les famílies, el temps de migdia... i llegir, triar
i remenar el llibre que més els agradi. Periòdicament
es van renovant els llibres exposats. Paral·lelament
s'organitzen també, de forma puntual, uns altres racons
on s'exposen per ser consultats llibres i materials sobre una
temàtica determinada: any de Mozart, monogràfic
sobre Joan de Déu Prats (que ens va visitar per sant
Jordi,), diada de la Pau-no violència, etc.
|
Avaluació
|
Valorem l'experiència
molt positivament perquè és una satisfacció
veure, nens i nenes, individualment o en petits grups, a l'hora
de l'esbarjo o al temps de migdia, o bé acompanyats dels
pares, avis, cangurs,... a la tarda, amb un llibre a les mans,
mirant, llegint, comentant,... tot respectant les normes d'ús
del racó com per exemple tenir les mans netes, no menjar
en aquest espai, deixar el racó endreçat, etc.
|
|
|