CEIP M Turó Blau
El racó de la lectura

Objectius generals

Fomentar el gust per la lectura
Facilitar l'accessibilitat als llibres
Millorar la comprensió lectora
Crear un espai on coincideixin famílies i alumnes

Descripció de l'experiència

Donat que la biblioteca de l'escola és més aviat de reduïdes dimensions hem habilitat altres espais de lectura per tal que els nens trobin sempre un llibre al seu abast i la biblioteca present

L'espai

A l'entrada de l'edifici de l'escola s'ha decorat un espai de lectura fix on hi pot accedir tot l'alumnat; on s'hi han posat unes prestatgeries amb llibres, taules i cadires. Tant les prestatgeries com les parets estan pintades d'un color diferenciat de la resta del vestíbul. En el buit de l'escala s'ha muntat una xarxa d'on pengen les lletres que indiquen el racó. Les lletres han estat fetes pels alumnes a l'aula de plàstica.

Material

El "racó" conté una selecció de llibres il·lustrats adequats a les diferents edats de l'alumnat que es renoven periòdicament. També hi ha una exposició del llibre de l'artista, que consisteix en uns llibres elaborats pels alumnes, fets amb llenguatge plàstic, amb diferents materials, i que tracten diversos temes; també poden ser consultats i manipulats. A tall d'exemple, fins el moment, s'han exposat: llibres sensorials, dossiers sobre el firmament, llibres sobre la llegenda de Sant Jordi, etc.

Utilització

Els nens i nenes poden estar-s'hi a les estones d'esbarjo, a la sortida amb les famílies, el temps de migdia... i llegir, triar i remenar el llibre que més els agradi. Periòdicament es van renovant els llibres exposats. Paral·lelament s'organitzen també, de forma puntual, uns altres racons on s'exposen per ser consultats llibres i materials sobre una temàtica determinada: any de Mozart, monogràfic sobre Joan de Déu Prats (que ens va visitar per sant Jordi,), diada de la Pau-no violència, etc.

Avaluació

Valorem l'experiència molt positivament perquè és una satisfacció veure, nens i nenes, individualment o en petits grups, a l'hora de l'esbarjo o al temps de migdia, o bé acompanyats dels pares, avis, cangurs,... a la tarda, amb un llibre a les mans, mirant, llegint, comentant,... tot respectant les normes d'ús del racó com per exemple tenir les mans netes, no menjar en aquest espai, deixar el racó endreçat, etc.