

DIA 9 DE SETEMBRE DE 2008
DE 9:30 A 12:30 DEL MATÍ
A L’ESCOLA LES AIGÜES
DE CARDEDEU
INSCRIPCIONS:
http:// santceloni.eu
ORGANITZA:
CRP Vallès Oriental III
|

DE 9:30 A 10:45
(4
presentacions simultànies) |
-
Una proposta psicomotriu per a l'Educació Infantil. [+]
Maite Mas,
Imma Pla,
Conxita Riera i Anna Rodríguez
|
|
-
Visions alternatives
del desplegament curricular a secundària.
[+]
Ramon Grau
|
-
Competències
bàsiques relacionades amb les TIC.
[+]
Josep Painous
-
La Ràdio a l’escola.
[+]
Equip de mestres de l’escola Matagalls
|
DE 10:45 A 11:15
|
DE 11:15 A 12:30
(4
presentacions simultànies) |
-
La competència
social, eix bàsic de la convivència i facilitadora de les
bones pràctiques educatives.
[+]
Cesc Notó
|
-
Què haurem de fer a
les classes de llengua?
[+]
Rosa Maria
Ramírez
-
eTwinning:
com ho fem al Macip.
[+]
Cristina
Grau
|
-
Pensar, experimentar
I comunicar a l’aula de ciències.
[+]
Teresa
Pigrau
|
-
Produccions
matemàtiques de Multiplica.
[+]
Núria
Franquesa
-
Material de
lectoescriptura “Els Murris”.
[+]
Montse
Homs i Marta Ylla-Català
|
|
|
|
|
- Una
proposta psicomotriu per a l'Educació Infantil.
Maite Mas,
Imma Pla,
Conxita Riera i Anna Rodríguez
de la Llar d'Infants Can Serra de Cardedeu
[-]
|
Mitjançant el moviment afloren diferents maneres de comunicar-se,
s’expressen les emocions més primitives i emergeixen noves creacions.
Per tant, la manera que té l’infant de moure’s, de gesticular, de mirar,
de posicionar-se en l’espai permeten a l’adult obtenir molta informació
que ajudarà a comprendre’l millor i a poder-lo acompanyar en el seu
creixement. |
- Planificar
per competències: quins canvis introdueix en el dia a dia a l’escola?
Carme Pablo i Xavier Geis del CEIP Rellinars[-]
|
Pensar en competències té sentit quan entenem
l’aula com a un grup de persones que aprenem juntes i com a mestres
ajudem els alumnes a comprendre el món compartint les diverses
explicacions que en fa cadascú d’ells, contrastant-les amb les dels
altres i també amb les explicacions que s’ha anat fent la humanitat al
llarg de la història. Aleshores, parlar, escriure, llegir, calcular,
imaginar, dissenyar, cercar informació, interpretar, explicar... són
competències amb ple sentit.
Us explicarem com ho fem nosaltres. |
- Visions
alternatives del desplegament curricular a secundària
Ramon Grau, director de l'IES Badalona IX
[-]
|
L’organització del
temps, dels espais i, conseqüentment, les feines que realitza l’alumnat,
és conseqüència del desplegament curricular que planteja cada centre. Un
currículum que pretén fomentar el desenvolupament de les competències,
es pot organitzar amb criteris tradicionals? Serveix el que sempre hem
fet? |
-
Competències
bàsiques relacionades amb les TIC
Josep Painous, mestre de l'escola L'Estelada de Cànoves
[-]
|
|
- La
Ràdio a l’escola
Equip de mestres de l’escola Matagalls
[-]
|
La ràdio a
l'escola, una eina pedagògica motivadora que en ajuda a millorar les
competències comunicatives i d'expressió oral dels alumnes.
Introduir el llenguatge radiofònic com a eina de treball a l'aula
aplicada a diferents àrees.
Potenciar l'us de les noves tecnologies.
Establir col·laboracions amb ràdio vitamènia.
Mostra de treballs.
|
- La
competència social, eix bàsic de la convivència i facilitadora de
les bones pràctiques educatives.
Cesc Notó,
professor de l'IES Leonardo da Vinci de Sant Cugat del Vallès i
coordinador del grup de convivència i gestió de conflictes de l'ICE de la UAB
[-]
|
Ajudar a les
persones a treballar per millorar la seva competència social, a part de
creure que els hi fem un favor, també ens el fem a nosaltres mateixos.
Les persones amb les que ens relacionem, si són competents socialment,
ens permeten tenir una millor relació amb elles i ens fan estar i sentir
millor.
El professorat que té alumnes competents treballa millor.
L’alumnat que té professorat competent treballa millor.
Les persones que tenen amics competents les fan sentir millor. |
- Què
haurem de fer a les classes de llengua?
Rosa Maria
Ramírez, directora del CEIP Vil·la Olímpica
[-]
|
|
- eTwinning:
com ho fem al Macip
Cristina Grau,
directora del CEIP Ramon Macip-Dolors Granés de Cardedeu
[-]
|
L’acció eTwinning va néixer amb l’objectiu de fomentar
les associacions virtuals entre escoles de diferents
països europeus, per tal de promoure la innovació
pedagògica, aprofitar les possibilitats que ofereixen
les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)
i fomentar la dimensió europea. Amb eTwinning
professorat i alumnat poden col·laborar, compartir i fer
amics, gràcies a un ampli ventall de serveis.
|
- Pensar,
experimentar I comunicar a l’aula de ciències
Teresa Pigrau,
responsable del
CDEC
[-]
|
|
|
MULTIPLICA, produccions matemàtiques és una empresa
que va néixer a partir de l'experiència de la didàctica matemàtica, és a
dir, podríem dir que és la comercialització de diferents recursos i
materials matemàtics de dins i fora l'aula, entre altres recursos oferim;
teatre, titelles, sortides, gimcanes, jocs de cartes, cançons, ...
El nostre objectiu és treure la matemàtica de l'aula, que com algú va
dir, és l'única matèria que està segrestada a l'aula. |
- Material
de lectoescriptura “Els Murris”
Montse Homs i
Marta Ylla-Català, mestres i logopedes
[-]
|
Els
Murris és
un conjunt de materials per a l’aprenentatge de la lectoescriptura
format per dotze contes per als alumnes, tres blocs de materials per
als mestres i un volum de làmines de sons.
|