JORNADA
D'INTERCANVI
D'EXPERIÈNCIES
EDUCATIVES

 

DIA 9 DE SETEMBRE DE 2008
DE 9:30 A 12:30 DEL MATÍ

 

A L’ESCOLA LES AIGÜES
DE CARDEDEU

 

INSCRIPCIONS:
http:// santceloni.eu

 

ORGANITZA: CRP Vallès Oriental III

 

PROGRAMA


DE 9:30 A 10:45
(4 presentacions simultànies)

  • Una proposta psicomotriu per a l'Educació Infantil. [+]
    Maite Mas, Imma Pla, Conxita Riera i Anna Rodríguez
  •  Planificar per competències: quins canvis introdueix en el dia a dia a l’escola? [+]
    Carme Pablo i Xavier Geis

  • Visions alternatives del desplegament curricular a secundària. [+]
    Ramon Grau
  • Competències bàsiques relacionades amb les TIC. [+]
    Josep Painous
  • La Ràdio a l’escola. [+]
    Equip de mestres de l’escola Matagalls


DE 10:45 A 11:15

  • Esmorzar


DE 11:15 A 12:30
(4 presentacions simultànies)

  • La competència social, eix bàsic de la convivència i facilitadora de les bones pràctiques educatives. [+]
    Cesc Notó
  • Què haurem de fer a les classes de llengua? [+]
    Rosa Maria Ramírez
  • eTwinning: com ho fem al Macip. [+]
    Cristina Grau
  • Pensar, experimentar I comunicar a l’aula de ciències. [+]
    Teresa Pigrau
  • Produccions matemàtiques de Multiplica. [+]
    Núria Franquesa
  • Material de lectoescriptura “Els Murris”. [+]
    Montse Homs i Marta Ylla-Català
   

  •  Una proposta psicomotriu per a l'Educació Infantil.
    Maite Mas,
    Imma Pla, Conxita Riera i Anna Rodríguez
    de la Llar d'Infants Can Serra de Cardedeu [-]

Mitjançant el moviment afloren diferents maneres de comunicar-se, s’expressen les emocions més primitives i emergeixen noves creacions. Per tant, la manera que té l’infant de moure’s, de gesticular, de mirar, de posicionar-se en l’espai permeten a l’adult obtenir molta informació que ajudarà a comprendre’l millor i a poder-lo acompanyar en el seu creixement.

  •  Planificar per competències: quins canvis introdueix en el dia a dia a l’escola?
    Carme Pablo i Xavier Geis del CEIP Rellinars
    [-]

Pensar en competències té sentit quan entenem l’aula com a un grup de persones que aprenem juntes i com a mestres ajudem els alumnes a comprendre el món compartint les diverses explicacions que en fa cadascú d’ells, contrastant-les amb les dels altres i també amb les explicacions que s’ha anat fent la humanitat al llarg de la història. Aleshores, parlar, escriure, llegir, calcular, imaginar, dissenyar, cercar informació, interpretar, explicar... són competències amb ple sentit.
Us explicarem com ho fem nosaltres.

  •  Visions alternatives del desplegament curricular a secundària
    Ramon Grau, director de l'IES Badalona IX
    [-]

L’organització del temps, dels espais i, conseqüentment, les feines que realitza l’alumnat, és conseqüència del desplegament curricular que planteja cada centre. Un currículum que pretén fomentar el desenvolupament de les competències, es pot organitzar amb criteris tradicionals? Serveix el que sempre hem fet?

  •  Competències bàsiques relacionades amb les TIC
    Josep Painous, mestre de l'escola L'Estelada  de Cànoves
    [-]

 

 
  •  La Ràdio a l’escola
    Equip de mestres de l’escola Matagalls
    [-]

La ràdio a l'escola, una eina pedagògica motivadora que en ajuda a millorar les competències comunicatives i d'expressió oral dels alumnes.
Introduir el llenguatge radiofònic com a eina de treball a l'aula aplicada a diferents àrees.
Potenciar l'us de les noves tecnologies.
Establir col·laboracions amb ràdio vitamènia.
Mostra de treballs.

  •  La competència social, eix bàsic de la convivència i facilitadora de les bones pràctiques educatives.
    Cesc Notó, professor de  l'IES Leonardo da Vinci de Sant Cugat del Vallès i
    coordinador del grup de convivència i gestió de conflictes de l'ICE de la UAB [-]

Ajudar a les persones a treballar per millorar la seva competència social, a part de creure que els hi fem un favor, també ens el fem a nosaltres mateixos. Les persones amb les que ens relacionem, si són competents socialment, ens permeten tenir una millor relació amb elles i ens fan estar i sentir millor.
El professorat que té alumnes competents treballa millor.

L’alumnat que té professorat competent treballa millor.
Les persones que tenen amics competents les fan sentir millor.

  •  Què haurem de fer a les classes de llengua?
    Rosa Maria Ramírez, directora del CEIP Vil·la Olímpica
    [-]

 

 
  •  eTwinning: com ho fem al Macip
    Cristina Grau, directora del CEIP Ramon Macip-Dolors Granés de Cardedeu
    [-]

L’acció eTwinning va néixer amb l’objectiu de fomentar les associacions virtuals entre escoles de diferents països europeus, per tal de promoure la innovació pedagògica, aprofitar les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i fomentar la dimensió europea. Amb eTwinning professorat i alumnat poden col·laborar, compartir i fer amics, gràcies a un ampli ventall de serveis.

  •  Pensar, experimentar I comunicar a l’aula de ciències
    Teresa Pigrau, responsable del CDEC [-]
 
  •  Produccions matemàtiques de Multiplica
    Núria Franquesa,
    [-]

 

MULTIPLICA, produccions matemàtiques és una empresa que va néixer a partir de l'experiència de la didàctica matemàtica, és a dir, podríem dir que és la comercialització de diferents recursos i materials matemàtics de dins i fora l'aula, entre altres recursos oferim; teatre, titelles, sortides, gimcanes, jocs de cartes, cançons, ...
El nostre objectiu és treure la matemàtica de l'aula, que com algú va dir, és l'única matèria que està segrestada a l'aula.

  •  Material de lectoescriptura “Els Murris
    Montse Homs i Marta Ylla-Català, mestres i logopedes  [-]

Els Murris és un conjunt de materials per a l’aprenentatge de la lectoescriptura format per dotze contes per als alumnes, tres blocs de materials per als mestres i un volum de làmines de sons.