El Racó de
l'Escola Bressol de Sant Cugat
Experiències - L'hort ecològic

Des de molt petits els infants senten gust per la descoberta i curiositat pel seu entorn, curiositat que els impulsa a explorar i intentar comprendre el que hi passa.

Com a professionals compromesos en oferir als infants un entorn ple de propostes d’aprenentatge, ens vàrem plantejar formar part del grup de treball: Educació per la sostenibilitat al llarg de la vida (L’hort ecològic) proposta del departament de medi ambient de l’ajuntament de Sant Cugat i la UAB.

L’hort a l’escola bressol ens planteja quines son les descobertes que els infant hi poden trobar,

Aquests dubtes ens els traurà la practica i l’observació diària dels infants.
Anar a l’hort significa per els infants, gaudir d’un munt d’experiències, submergir-se en una realitat concreta, fer-se preguntes i desvetllar una colla interrogants que permeten trobar algunes explicacions.

Aquesta experiència de treball comunitari comporta una sèrie d’interrelacions entre infants que faciliten les relacions socials, tant importants en aquestes edats.

Tocar, mirar, interaccionar i pensar son activitats que ens faciliten l’adaptació al nostre entorn, com també el desenvolupament psíquic i l’aprenentatge en general, des del mateix moment del naixement.

Es la primera vegada que les escoles bressol municipals de la ciutat formen part d’un projecte de tota la comunitat educativa de Sant Cugat. Pensem que els infants més petits i els professionals d’aquesta etapa (0-3), tenim moltes coses a aportar i compartir .
Aquest projecte es compartit amb les famílies amb col·laboracions concretes dels avis dels infants.

curs 2007/2008