1a Jornada d'Educació Infantil 0-6

L'Autonomia: una mirada de confiança

Resum de la xerrada de David Altimir,
mestre de l’escola Bressola de Sant Galdric, a Perpinyà. Autor del llibre Com escol-tar els infants. Col·lecció temes d’infància. Durant un temps mestre de les escoles Reggio Emilia a Itàlia
.

COM HA DE SER AQUESTA MIRADA DE CONFIANÇA NECESSÀRIA PER PART DE L’ADULT, IMPRESCINDIBLE PER CONTRIBUIR A FER INFANTS MÉS AUTÒNOMS?

En un moment de debat interessant sobre el món de l’educació dels infants més petits: des dels informes PISA fins a la creixent demanda de places d’infants de 0 a 3 anys, aquesta jornada esdevé d’allò més oportuna.

Quina responsabilitat tenim tots els responsables de l’educació dels infants sobre aquesta mirada?
. L’administració, que ens demana obstinadament d’organitzar la nostra feina amb uns instruments que no es corresponen a la manera en que els infants organitzen el seu aprenentatge.
. Una certa part de la societat, que organitza chiquiparks o minuts menuts per a segregar cada vegada més els infants de la vida pública.
. Nosaltres mateixos, que a cops de bata i de fitxes estem anul·lant la identitat dels nostres infants més petits.

Tots tenim la nostra part de responsabilitat, d’oportunitat per tenir aquesta mirada confiant cap a les capacitats dels infants.

L’escolta esdevé el que ens permetrà de descobrir una imatge d’infant rica, potent, forta, protagonista del seu creixement, i que creu en una escola complexa que acull infants, mestres i famílies en aquest sistema de relacions que és l’escola que construeix CULTURA D’INFÀNCIA.

curs 2007/2008