Servei Educatiu del Vallès Occidental IV - Sant Cugat del Vallès

Seminari de coordinació de
mestres d'Educació Especial i USEE

Què fem: curs 2013/2014

TEMÀTICA: Aprofundiment en el Trastorn i dificultats d’aprenentatge de la lectura i escriptura

Objectius

Donar suport en la reelaboració de noves alternatives de treball i la seva posada en pràctica.

• Treballar per col·laborar amb els docents i els seus centres en l’aprofundiment de les dificultats d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
  • Intercanvi de pràctiques inclusives en relació a actuacions portades a terme en els nostres centres, sobre la temàtica.
  • Aprofundir en l’atenció  a l’alumnat amb funcionalitat diversa, més vulnerable o amb necessitats educatives especials des d’una mirada inclusiva i de participació de tot el centre en l’ensenyament i l’eliminació de barreres per a l’aprenentatge d’aquests alumnes.
  • Treballar per col·laborar, amb el centre, en el coneixement de les necessitats educatives especials i en els suports inclusius de l’alumnat amb TGD i de l’alumnat amb Discapacitat intel·lectual, reflexionant davant l’estudi de casos d’alumnes escolaritzats en aula ordinària i escolaritzats en USEE.
  • Compartir coneixements i criteris i facilitar l’intercanvi d’experiències, metodologies, materials, instruments, recursos web, formacions, cursos, associacions, tic i bones pràctiques per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat.
  • Trobar estratègies per donar suport als docents, avançant cap a l’atenció dels alumnes que presenten aquestes dificultats.
  • Avançar en la cooperació i treball conjunt entre mestre d’aula i MEE, MUSEE, etc.
    Aplicar la metodologia CERIT (comunitat, experiència, reflexió, interacció i teoria) de pràctica reflexiva com a eina per a la inclusió a les aules.
  • Transferència a l’escola, a través de la CAD, del treball grupal desenvolupat en el seminari.
  • Promoure l’espai virtual Moodle-odissea d’intercanvi i comunicació i el web del Servei Educatiu

DESENVOLUPAMENT DE LES SESSIONS

LA DISLÈXIA: RECURSOS I ESTRATÈGIES PER A LA INCLUSIÓ DE L'ALUMNAT