Servei Educatiu del Vallès Occidental IV - Sant Cugat del Vallès

Seminari de coordinació de
mestres d'Educació Especial i USEE

Què fem: curs 2010/2011

Aprofundir en l’atenció  a les necessitats educatives especials des d’una mirada inclusiva i de participació de tot el centre en l’ensenyament i l’eliminació de barreres per a l’aprenentatge d’aquests alumnes.

Treballar per col·laborar, amb el centre, en la planificació de les mesures organitzatives, en la utilització dels recursos i en el suport  als mestres tutors per l’elaboració, seguiment i avaluació dels plans individualitzats; fent especial incidència  en les estratègies didàctiques, metodològiques i en l’organització d’activitats adaptades a les característiques, capacitats i ritmes d’aprenentatge dels alumnes.

Conèixer amb més profunditat l’alumnat amb alteracions de la conducta i aconseguir tenir estratègies d’abordatge per atendre’ls dins del marc escolar.

Facilitar la capacitat de treballar conjuntament dos mestres dins l’aula utilitzant la metodologia del treball cooperatiu.

Facilitar l’intercanvi de bones pràctiques per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat, per al treball amb l’alumnat amb conductes pertorbades, i per al que té dificultats d’aprenentatge de la lectura i escriptura.

Contingut del Seminari de coordinació

2010/2011