Servei Educatiu del Vallès Occidental IV - Sant Cugat del Vallès

(3-6)

1canicaeicanicaei
Què fem: curs 2012/2013

Aprofitant les trobades que el Centre de Recursos Pedagògics ofereix dins del Seminari de Coordinació d’Educació Infantil, un grup de mestres de les diferents escoles públiques de Sant Cugat del Vallès, vam decidir dedicar aquest espai per intercanviar experiències dins l’àmbit de l’Educació Visual i Plàstica.

Al llarg del curs ens hem anat reunint a les diferents escoles i hem pogut gaudir de manera vivencial de les diferents propostes plàstiques.

No hi ha res que sigui impossible.
El teu pensament és limitat.

No obstant i això,
tot el que tu ets capaç d’imaginar pot existir.

Ens hem posat en el paper dels infants, manipulant, experimentant, i sobretot gaudint. Alhora ens hem adonat de la importància de perdre la por, comprovant així que el més important és el procés i no pas el resultat. En tot aquest procés hem compartit experiències, inquietuts, dubtes, coneixements.... i el que és més important, ens hem oblidat de les nostres limitacions i hem evidenciat  que cadascuna de nosaltres té dins seu UNA ARTISTA! Al mateix temps ens ha servit per reflexionar sobre la importància  de les arts plàstiques a l’escola,  i com la nostra actitud pot afavorir en el procés d’aprenentatge dels infants. Observar, experimentar, manipular, pensar...  és indispensable en l'ensenyament-aprenentatge de les arts plàstiques. La fusió d'aquestes accions facilita el camí per potenciar la imaginació i la creativitat dels infants.

En molts casos, la didàctica de l'educació visual i plàstica es relaciona amb fer representacions que priven a l’infant d'expressar-se com vulgui, i com a conseqüència reprodueixen models estereotipats. Aquests models sovint creen inseguretat, poden generar frustració i alhora, limitar la capacitat creativa.

És important doncs tenir en compte les possibilitats d’expressió i representació que de manera innata tenen els infants, i si ho requereix, ajudar-lo a cercar les seves capacitats d’expressió.

curs 2012/2013