Servei Educatiu del Vallès Occidental IV - Sant Cugat del Vallès

(3-6)

11eiei2
Què fem: curs 2013/2014

Vivim en un món on la imatge és present en cadascun dels missatges que ens arriben, doncs el nostre entorn és ple de motius artístics: escultures als parcs, grafits, quadres penjats en establiments, imatges publicitàries… La nostra cultura és plena d’artistes que a través de la seva obra, ens transmeten una multiplicitat d’emocions amb gran imaginació i creativitat. Per aquesta raó és important que des de l’escola els nens aprenguin a observar les obres d’art de manera vivencial, crítica i creativa.
Al llarg d’aquest seminari  ens hem centrat en els diferents artistes que es treballen a les escoles i hem compartit recursos, materials i tècniques per tal de millorar la nostra pràctica: Miró, Tàpies, Gaudí, Kandinsky.
Amb la intenció de donar a conèixer artistes vinculats a la nostra ciutat, vam convidar a l’Esther Villar i en Paco Minuesa. En cadascuna d’aquestes sessions ens van parlar de la seva vida, la seva manera d’entendre l’art, les seves experiències en aquest àmbit…,  i ens van donar a conèixer la seva obra amb la intenció d’obrir altres possibilitats de treball artístic amb els infants.

Per concloure el seminari vam organitzar una activitat amb intenció que recollís tot el que havíem compartit al llarg del curs. Prèviament vam visualitzar obres de diferents artistes en les quals s’hi podien reconèixer les seves inicials, lletres significatives, missatges, números…,  adonant-nos d’aquesta manera que a través de l’art es pot fer un treball interdisciplinar on s’hi interrelacionen les diferents àrees.
Després d’observar les imatges, vam proposar fer una activitat conjunta amb l’objectiu d’elaborar un quadre col·lectiu. Per tal que fos més engrescador vam escriure en diferents papers parelles dels artistes treballats amb un gomet de color. Cadascú havia d’agafar un d’aquests papers i aparellar-se amb el color i autor corresponent. Vam donar un suport de cartró a cada parella i vam posar a l’abast diferents materials plàstics. L’objectiu de l’activitat era elaborar un treball plàstic on quedessin reflectits els trets més característics de l’artista assignat. Alhora, havia d’aparèixer la inicial de les dues autores del treball. Finalment vam exposar els diferents treballs i tothom va identificar amb facilitat l’artista amb qui s’havien inspirat. Per concloure l’activitat vam unir les diferents peces entre totes i el resultat va ser una obra col·lectiva, que vam oferir al CRP com a agraïment pel suport a la continuïtat d’aquest seminari.

2013/2014