Servei Educatiu del Vallès Occidental IV - Sant Cugat

e Sant Cugat
St. Francesc

Contes Rromane al CEIP L'Olivera

CONTES RROMANE consisteix en la difusió de contes i llegendes populars gitanes. En aquestes sessions els monitors gitanos acompanyen la narració i l’escenificació de llegendes amb música de guitarra interpretada en directe. També introdueixen el concepte de la llengua gitana: el Rromano.

La sessió està plantejada com un espectacle infantil portàtil de petit format i no com una classe magistral. Les llengües que s’utilitzen són el català i el Rromano.

L’actuació està dissenyada per un grup-classe i té una durada de 50 minuts aproximadament. En aquesta activitat es disposa els alumnes en un cercle tancat, asseguts en cadires, junt amb els monitors i se’n propicia la participació i la interacció necessària per a la consecució dels objectius.

Aquesta activitat atrau l’atenció dels alumnes i els diverteix, a la vegada que conrea la llavor del coneixement i el respecte a la cultura gitana a través d’una de les seves facetes més desconegudes: els contes i les llegendes. Els contes són un centre d’interès al voltant del qual giren uns altres aprenentatges com la llengua, la geografia, la música i la història. En una societat diversa on aspectes comla solidaritat, la interculturalitat, la comunicació, la tolerància i el respecte per l’altre són elements clau per a la convivència. Els contes apropen aquests valors als alumnes.

curs 2007/08