IMPULS A LA LECTURA

Llegir en família
Conferència Escola La Floresta, 2014

Gemma Lienas

Aprendre a ser feliç a través de la lectura: la funció educadora de la literatura

Què és el Pla d'Impuls a la lectura?
Informació del Departament d'Ensenyament, curs 2011/12

Jornada de presentació de l'Impuls de la lectura al Vallès Occidental
Documentació presentada en la Jornada de novembre de 2012 a Sabadell.

Resum del Cicle de conferències al Vallès del curs 2011/12
sobre L'Impuls a la lectura.

Impuls de la lectura: una estratègia per a l'èxit escolar
Material de la Jornada de presentació de L 'Impuls de la lectura, al Vallès Occidental, curs 2011/12

Pla Nacional de Lectura Impuls de la lectura Formació

Despertar l'hàbit lector
Informació per a les famílies

Leer.es
Portal del Ministerio de Educación per a la millora de la lectura en totes les àrees i formats

7 pasos para modelar la lectura fluida en educació primària.
Andrés Calero, 2012. Mestre i psicòleg escolar.

La enseñanza de la lectura en Europa:contextos, políticas y prácticas
Jaume Centelles, 2011

La lectura en un centre educatiu

Departament d'Ensenyament, 2013
Document que presenta el marc de referència de les actuacions del Departament d’Ensenyament al voltant de la lectura en els centres educatius, tant les vinculades a l’Impuls de la Lectura com les relacionades amb la potenciació de les biblioteques escolars i amb les propostes fetes des del currículum per desenvolupar les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic. Els objectius generals responen als tres eixos en què s'articula el document: Saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir.

Tu també pots fer molt per la lectura (també en préstec al CRP de Sant Cugat)
Carpeta de fitxes per al voluntariat , amb estratègies, recursos i coneixements per reforçar les competències lectores dels infants. Publicat en el marc del programa LECXIT de la Fundació Jaume Bofill, la Fundació La Caixa i el Departament d'Ensenyament. (www.lectura.cat)

Com crear un ambient lector a l'escola?
Mònica Baró, Cristina Aliagas i Glòria Gorchs, 2013
Una mirada nova sobre les oportunitats de treballar la lectura que ofereixen els llibres de coneixements, les pantalles dels dispositius electrònics i els còmics i àlbums il·lustrats.
Adreçat principalment a mestres i professorat i publicat en el marc del programa LECXIT (www.lectura.cat) de la Fundació Jaume Bofill, la Fundació La Caixa i el Departament d'Ensenyament.

Els àlbums il.lustrats

Claves para formar lectores adolescentes con talento.
Anna Maria Margallo

tot lectura
Selecció de recursos del CRP de Sant Cugat

Excel.lent i útil blog, ple de recursos, sobre l'Impuls a la lectura, elaborat per la xarxa de biblioteques del Prat de Llobregat: mestres i professors, ajuntament, biblioteques, Servei Educatiu...