Experiència seleccionada en la modalitat de comunicació oral

Self Access Corners: Treball autònom a l’aula d’idiomes
Escola Castell Ciuró
Molins de Rei

Racons d’aprenentatge autònom a l’aula d’idiomes per atendre la diversitat de nivells i ritmes d’aprenentatge a l’aula.
L’alumne/a és el responsable actiu del seu propi aprenentatge, mitjançant la presa de decisions, el compliment del treball pactat, l’autocorrecció i l’autoavaluació, dins del marc del treball cooperatiu en petits grups i l’ús de la llengua anglesa i les TIC-TAC.
Els àmbits de treball dels “corners” són: T.V., Reading, Speaking, Multimedia activities, Grammar, Internet, Listening i Puzzles, amb diferents propostes adequades a les diferents edats i als diferents nivells i estils d’aprenentatge.
Aquesta proposta metodològica es porta a terme als cicles mitjà i superior de primària, amb una periodicitat d’una hora setmanal realitzada en gran grup, amb un pla de treball individual trimestral, amb seguiment setmanal.
Els racons d’autoaprenentatge es complementen amb el préstec setmanal de la biblioteca d’anglès gestionada pels propis alumnes de 6è.

Resum de la comunicació

Presentació amb diapositives