ACTIVITATS  DE  DINAMITZACIÓ

Durada:
Un dia

OBJECTIUS:

1.- Promoure l'hàbit lector.
   2.- Fomentar la literatura popular catalana.
   3.- Organitzar activitats que afavoreixin la dinamització de la lectura.

4.- Potenciar activitats de lectura intercicle entre educació infantil i primària. I intracicle (a CM i a CS)
   5.- Potenciar la creativitat i la imaginació.
   6.- Promoure la capacitat d'escolta, silenci i atenció.

DESCRIPCIÓ  DE  L'ACTIVITAT:

El dia 27 de novembre a l'escola vam organitzar una de les jornades culturals programades durant el curs 07-08, amb el nom de “EL MÓN DE LA PARAULA”. Vam aprofitar els recursos de dinamització a la lectura que ens van deixar el CRP de St Feliu.

Consistia en una col.lecció, ”EINES DE TEATRE”, amb:
     - Contes tradicionals com La rateta que agranava l’escaleta, “La Ventafocs” i “L’Aladí”.
     - Rondalles populars com el “En Gostí lladre”, “La filla del carboneret” i “La rabosa i l’eriçó”.
     - Rondalles tradicionals com “El castell d’iràs i no tornaràs” i “La Barseta.

Tots els contes es complementaven amb titelles de pal, màscares i decorats per a fer més fàcil la seva representació. A més diferents cursos van treballar la proposta didàctica que proposava alguns dels contes.

El lloc de representació va ser la biblioteca, que vam anar adaptant el seu espai segons la representació del conte. Al llarg del dia, amb un horari establert, els alumnes dels cursos de ed. Infantil i cile inicial escoltaven i veien la representació que els hi feien els nens i nenes de cicle mitjà i superior.

MATERIAL:

El material que ens va deixar el CRP de Sant Feliu de Llobregat.

Amb els contes editats pel Departament d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears. Contes per explicar i representar, amb diferents elements de suport: titelles, carotes, làmines, etc...

Altres materials que van aportar els alumnes de les diferents aules com disfresses i altres elements per representar els contes.

VALORACIÓ:

Experiència molt positiva, on tots els alumnes van poder participar, uns com oients i altres com a actors en una de les propostes programades dins el Pla de Lectura del Punt EDU, amb trobades inter i intracicles, on es fomenta el gust per la lectura. .

A l’Annex us presentem fotografies de l’activitat i de l'ambientació.