ACTIVITATS  DE  DINAMITZACIÓ

Àmbit:
Gust per la lectura
Nivell educatiu:
1r i 5è de primària (coincideixen en l'horari de la sisena hora)
Número alumnes:
Durada:
Tot un trimestre: un cop per setmana, durant mitja hora.

OBJECTIUS:

Objectiu general:   Millorar el nivell lector dels alumnes de primer de primària

Objectius específics:
   1.- Treballar regularment la lectura.
   2.- Fomentar la convivència.
   3.- Educar en la responsabilitat i el compromís.
   4.- Treballar la cooperació entre els cicles.

5.- Treballar diferents estratègies de lectura.
   6.- Ampliar els espais de comunicació oral entre els infants en la llengua vehicular de l'escola.

DESCRIPCIÓ  DE  L'ACTIVITAT:

Mestres implicats: els tutors de les classes de 1r. i 5è, el mestre de la sisena hora i la bibliotecària.

Es fa una sessió inicial en la qual s'explica als alumnes el funcionament i objectius de l'activitat, i es proposen les parelles. En finalitzar aquesta sessió, cada parella signa un contracte amb el qual es comprometen a treballar junts, ajudant-se en tot el necessari (Annex 1).

Un cop constituïdes les parelles entre alumnes de cinquè i primer (els "padrins i padrines" i els "fillols i filloles"), cada setmana mig grup-classe de cinquè va a buscar els seus fillols i filloles, s'aparellen (cadascú amb el seu padrí o padrina) i comencen la lectura proposada pels padrins. L'altre mig grup-classe fa l'activitat de biblioteca.

És responsabilitat dels padrins i padrines seleccionar les lectures adequades (amb l'assessorament que calgui). En acabar la sessió, els padrins, han d'omplir el quadernet de seguiment de l'apadrinament lector, el registre de lectures (Annex 2).

A l'ultima sessió, als alumnes de 5è se'ls lliura un carnet-diploma, acreditant-los com a padrins i padrines
(Annex 3)
.

MATERIAL:

- Els llibres que els padrins proposen per llegir als seus fillols.
- Els contractes que signen les parelles, comprometent-se a treballar plegats.
- Els registres de lectura per fer el seguiment.
- Els carnets que acrediten els padrins i padrines com a tals.

VALORACIÓ:

La valoració que fem com escola d'aquesta activitat és del tot positiva, doncs ens està donant molt bons resultats.
La tasca dels padrins i padrines és totalment voluntària i TOTS els nois i noies de 5è la volen fer.

Vegeu un vídeo i fotografies de l’activitat als Annexos 4 i 5.

ELS  DOCUMENTS
El contracte    (Per visionar el vídeo cal tenir el Real Player instal·lat.)

Annex 4
  Annex 5