Mestres implicats: els tutors de les classes de 1r. i 5è, el mestre de la sisena hora i la bibliotecària.
Es fa una sessió inicial en la qual s'explica als alumnes el funcionament i objectius de l'activitat, i es proposen les parelles. En finalitzar aquesta sessió, cada parella signa un contracte amb el qual es comprometen a treballar junts, ajudant-se en tot el necessari (Annex 1).
Un cop constituïdes les parelles entre alumnes de cinquè i primer (els "padrins i padrines" i els "fillols i filloles"),
cada setmana mig grup-classe de cinquè va a buscar els seus fillols i filloles, s'aparellen (cadascú amb el seu padrí o padrina) i comencen la lectura proposada pels padrins. L'altre mig grup-classe fa l'activitat de biblioteca.
És responsabilitat dels padrins i padrines seleccionar les lectures adequades (amb l'assessorament que calgui). En acabar la sessió, els padrins, han d'omplir el quadernet de seguiment de l'apadrinament lector, el registre de lectures (Annex 2).
A l'ultima sessió, als alumnes de 5è se'ls lliura un carnet-diploma, acreditant-los com a padrins i padrines
(Annex 3).
|