ACTIVITATS  DE  DINAMITZACIÓ

Nivell educatiu:
Infantil i primària
Número alumnes:
Tots els alumnes de l'escola
Durada:
Un mes

OBJECTIUS:

1.- Organitzar un concurs on puguin participar tots els nens i nenes de l’escola.
   2.- Inventar una frase i un dibuix que inciti a la lectura.
   3.- Promoure la cohesió social de tot l’alumnat.

DESCRIPCIÓ  DE  L'ACTIVITAT:

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, la Comissió de Biblioteca de l’escola va proposar al claustre l’organització d’un concurs d’animació a la lectura.

Es van determinar les bases del concurs i es van repartir a tot l’alumnat de l’escola (Annex 1).

La bibliotecària recull tots els cartells realitzats i els classifica per categories, segons els cicles. En acabar el termini de presentació, es pengen tots els cartells muntant una petita exposició. En total hi ha 49 participants: 14 d’educació infantil, 10 de cicle inicial, 15 de cicle mitjà i 10 de cicle superior.

L’exposició és mirada i comentada pels alumnes, quan assisteixen a la biblioteca durant la seva hora setmanal, i visitada pels pares de l’escola.

El jurat que valora els cartells presentats està format per dos professors de la comissió de biblioteca, la bibliotecària, dos mares de l’AMPA i la direcció de l’escola. Es valora la frase i l’impacte del dibuix.

Una vegada realitzat el veredicte, es lliuren els premis el dia de Sant Jordi a la sortida de l’escola. La biblioteca s’omple de nens i pares. Tots els participants reben un diploma i un record commemoratiu, i als dos guanyadors de cada categoria se'ls dóna un llibre. Simultàniament, a la biblioteca, es realitza una exposició de llibres amb les noves adquisicions que s’han fet.

MATERIAL:

El material emprat per cada nen per a la realització dels cartells és força variat: full tamany DIN-A4, colors, retoladors, ceres, retalls de paper...

VALORACIÓ:

Ha estat una activitat que ha mobilitzat a un gran nombre d’alumnes de diferents edats. Els concursos fan participar als nens amb la col·laboració dels pares.

Vegeu fotografies de l’activitat a l'Annex 2 i 3.

Annex 1
Annex 2