ACTIVITATS  DE  DINAMITZACIÓ

 

 DE QUIN CONTE SÓC?
  CEIP JOSEP MONMANY   Sant Feliu de Llobregat
  Responsable: Núria Buesa Vidal

Àmbit:
Gust per la lectura
Nivell educatiu: 
Infantil (P5) i primària (Cicle Inicial i Cicle Mitjà)
Número alumnes: 
Variable
Durada: 
Variable: aproximadament mitja hora mínim

  OBJECTIUS:

   1.- Identificar diferents objectes amb contes populars.
   2.- Recordar contes populars en les diferents edats.

   3.- Recordar els personatges que surten en diferents contes populars.
   4.- Fomentar la creativitat dels alumnes

 
  DESCRIPCIÓ  DE  L'ACTIVITAT:

Aquesta activitat es pot plantejar de diferents maneres segons les necessitats de cada moment.
A l'escola, nosaltres la vam realitzar durant la setmana de Sant Jordi.

Es va muntar una petita exposició amb diferents objectes que identificaven alguns contes populars. Cada conte tenia un número que els nens havien d’identificar, per exemple:

· Número 1 → una moneda de xocolata i un llaç rosa (La rateta que escombrava l’escaleta)
·
Número 2 → un llitet de nines i un pèsol (La princesa del pèsol)
· Número 3 → una barretina i una col de joguina (En Patufet)
· Número 4 → un feix de palla, un altre de llenya i uns maons (Els tres porquets)
·
Número 5 → unes dents de caramel i una petita capa (Dràcula)
  ...

Nosaltres en total hem fet 12 contes i els nens van omplir una fitxa amb els dotze títols que sabien (Annex 1). En acabar comentàvem els resultats, els títols que havien escrit, recordàvem els personatges dels contes i una mica l’argument.

Durant aquesta setmana a l’escola es va fer una jornada de portes obertes i als pares que visitaven la biblioteca els convidàvem a participar en el joc.
 
  MATERIAL:

Diferents objectes de la vida quotidiana, segons els contes que es proposin.

 
  VALORACIÓ:

Va ser una activitat entretinguda que ens va permetre recordar els contes populars que els nens ja coneixien i conversar sobre l’argument d’alguns d’ells.

Vegeu fotografies de l’activitat a l'Annex 2.
 

                                     Annex 1      
Annex 2