Aquesta activitat es pot plantejar de diferents maneres segons les necessitats de cada moment.
A l'escola, nosaltres la vam realitzar durant la setmana de Sant Jordi.
Es va muntar una petita exposició amb diferents objectes que identificaven alguns contes populars. Cada conte tenia un número que els nens havien d’identificar, per exemple:
· Número 1 → una moneda de xocolata i un llaç rosa (La rateta que escombrava l’escaleta)
· Número 2 → un llitet de nines i un pèsol (La princesa del pèsol)
· Número 3 → una barretina i una col de joguina (En Patufet)
· Número 4 → un feix de palla, un altre de llenya i uns maons (Els tres porquets)
· Número 5 → unes dents de caramel i una petita capa (Dràcula)
...
Nosaltres en total hem fet 12 contes i els nens van omplir una fitxa amb els dotze títols que sabien (Annex 1). En acabar comentàvem els resultats, els títols que havien escrit, recordàvem els personatges dels contes i una mica l’argument.
Durant aquesta setmana a l’escola es va fer una jornada de portes obertes i als pares que visitaven la biblioteca els convidàvem a participar en el joc.
|